גיבוי המידע האישי שלנו - פוסט מלווה לפרק 69 בפודקאסט
top of page

גיבוי המידע האישי שלנו - פוסט מלווה לפרק 69 בפודקאסט

עודכן: 31 באוג׳ 2023


כדי להקל על המתעניינים בנושא, אני מסכמת כאן בבלוג, בכתב, מספר נושאים חשובים עליהם שוחחתי עם אסי כהן, האורח בפרק בפודקאסט.


הבדלים בין סנכרון וגיבוי - סנכרון (גוגלפוטוס ודרייב, דרופבוקס, וואן דרייב, אייקלאוד) מתבצע כל הזמן ברקע, כל כמה שניות, ומאפשר לשתף את הקובץ. גיבוי זו פעולה שמתבצעת בתדירות שאנו מגדירים (בדר"כ פעם ביום), ולרוב אין אפשרות לשתף קבצים דרך אתר הגיבוי. מה שמתגבה אלו השינויים שבצענו בקבצים וכמובן קבצים חדשים שיצרנו ושמרנו.


אתר מומלץ לגיבוי ענן - אסי המליץ על גיבוי ענן דרך אתר idrive, שניתן לגבות עליו מס' מחשבים וגם טלפונים. יש לו אפליקציה לטלפון וגם דרכה אפשר לגשת לקבצים. אפשר להחליט שמוחקים קובץ מסוים במחשב/דרופבוקס והוא לא ימחק מהגיבוי. יש אפשרות לחזור לגרסה קודמת של הגיבוי (אם חלילה חודר וירוס דרך המחשב גם לענן). עלות שנתית ל 5 טרה (שזה המון!) - $59. (אם נרשמים דרך הלינק כאן אחרי הרשמה ותשלום בבקשה לחצו על כפתור האישור שהגעתם דרך טייטק)


גיבוי בראש שקט - כאשר קובץ נמצא ב 2 גיבויים טובים שונים, שלא עובדים בהם. לדוגמא: בגוגלפוטוס וב idrive.


כונן חיצוני כפתרון גיבוי - בעקרון לא מומלץ, ואם כן - אז רק כגיבוי שלישי. אסי המליץ על תכנת קוביאן לביצוע הגיבוי - https://www.cobiansoft.com/ היתרון העיקרי של כונן חיצוני הוא מהירות שחזור המידע ממנו, בהשוואה לגיבוי ענן.


אנטי-וירוס - מומלץ אנטי-וירוס בתשלום, ולבעלי עסקים עדיף אנטי-וירוס מהדור החדש, מסוג EDR, שמאפשר לזהות התנהגויות אנומליות והדלפות מידע באופן מהיר ואפקטיבי, ומספק אפשרויות כמו threat hunting מתקדם, הערכת סיכונים, תגובה לתקריות, חקירה והחזרה לשגרה.


פתרונות שאינם מומלצים כלל כגיבוי - דיסק און קי, פתיחה של עוד (ועוד) חשבון גוגל כשהמקום החינמי מתמלא, אלבומים בפייסבוק ובאינסטגרם.


הגדרת טיפול במדיה בוואטסאפ - גם אסי ממליץ להגדיר שמדיה אינה יורדת באופן אוטומטי לגלריה, אלא רק בלחיצה יזומה. הגדרה שכזו מקטינה מאד את המדיה שנכנסת לגלריה (לטלפון) ומשם לגיבוי (או למחיקה לפני גיבוי).


מחיקה טוטאלית של מדיה מהגלריה שכבר גובתה בגוגלפוטוס - קיימת אפשרות כזו, טוב לדעת שהיא קיימת אך לא מתאימה לכל אחד.


גיבוי וואטסאפ - לא דנו בזה בפרק, אבל זה חשוב אז אני מוסיפה כאן: ודאו שהוואטסאפ שלכם מגובה כל יום, גם למכשיר עצמו וגם לענן (גוגלדרייב או אייקלאוד). הגיבוי תופס מקום, אז אם הגיבוי לענן לא מתבצע, כנראה זה כי האחסון החינמי מלא אז תצטרכו לשלם ולקנות אחסון בתשלום.







לקבלת מתנה ממני שתעזור להתחיל לעשות סדר במידע הדיגיטלי שלך -



ויש גם קבוצה בפייסבוק שמתאימה בול לך - ניהול מידע אישי/עסקי בעידן הדיגיטלי.

מרחב לדיון בשיטות, כלים וטריקים לניהול המידע האישי ו/או העסקי שלנו בעידן הדיגיטלי, ליצירת סדר ובהירות במידע הקשור לכל תחום של חיינו - בריאות, חשבונות, תמונות וסרטונים, עבודה, סיסמאות, לימודים, ילדים, פיננסים, אנשי קשר, ממורביליה, פרוייקטים וכו.

הקבוצה היא עבור אנשים שחשוב להם למצוא את המידע האישי שלהם מהר, שאוהבים שהקבצים מסודרים ולא מבוזרים, שמבינים שלפעמים מה שהכי "יעיל" (מהיר) - הוא לא בהכרח הכי אפקטיבי בטווח הארוך, שרוצים ללמוד את מה שהחברות הגדולות בתחום המידע פחות רוצות שנבין ובזכות זה להפעיל שיקול דעת בבחירת התהליכים והכלים. הרעיון הוא לאמץ כלים פשוטים יחסית, ללא מורכבות טכנולוגית. מקום שבו נלמד אחד מהשני, וניישם.


bottom of page