שילוב אפליקציות למעקב תקציבי חכם
top of page

שילוב אפליקציות למעקב תקציבי חכם

טיפים מ-5 יועצות לכלכלת המשפחה לניהל תקציב משפחתי בצורה חכמה, דרך הסמארטפון

העתיד של הניהול הכלכלי האישי נמצא, ללא ספק, בסמארטפון. והעתיד כבר כאן. צריך רק לקבל את זה ולבחור איך לשלב את האפליקציה באופן שיתאים לכם. לא נעים להודות, אבל אפילו לי, חובבת טכנולוגיה ידועה, נשארו עדיין אי-אלו חסמים לקפיצה טוטאלית למים האלו, אך אני מרגישה שחומת החסמים מתפוררת מדי יום.


היום קרתה התפוררות מאסיבית במהלך פגישת עבודה עם ארבע קולגות מופלאות, יועצות לכלכלת המשפחה מהשורה הראשונה בארץ: איה תמרי, רותי שרון, ענת צלניקר, וזהר רוקח-בנימיני. אנו נפגשות מדי מספר חודשים במטרה ללמוד אחת מהשנייה, לערוך סיעור מוחות לגבי דילמות משותפות, ואפילו למצוא פתרונות לבעיות אישיות-עסקיות (יש שיאמרו "אבל אתן בעצם מתחרות, אז איך זה עובד?" אבל תאמינו לי – המפגשים האלו רק עושים טוב לעסקים וללקוחות של כל אחת. מוזמנים לאמץ בתחומים אחרים). החלק הארי של הפגישה הבוקר הוקדש לטכנולוגיה בתחומנו, ובעיקר לאפליקציות.

חמשתנו הסכמנו שבשלב הניתוח ובניית תקציב עדיף לעבוד עם אקסל. אחרי שיש תקציב מסודר אפשר להתחיל לעבוד עם אפליקציה, לביצוע של המעקב השלם או של חלק ממנו לפחות, קרי - המעקב אחר ההוצאות המשתנות. אפליקציה מקלה מאד על המעקב אחר ההוצאות היומיומיות האלו, וכך אנו יכולים לדעת בכל שלב של החודש כמה הוצאנו בכלל וביחס לתקציב שהגדרנו, לתכנן את המשך החודש (כלומר - לשים ברקסים...) ולדעת לאיפהבדיוק הולך הכסף, ללא קשר לאיך שילמנו (וככה יש לנו גם מעקב טוב מאד אחר המזומן - ה"נעלם הגדול" בכל ניתוח תקציב).


אני קבלתי החלטה, ומעכשיו אני פורסת בפני לקוחותיי את 3 השיטות הבאות לביצוע המעקב, בכולן משולבת אפליקציה. אני עוזרת ללקוחותיי לבחור את השיטה המתאימה להם, בהתאם לקריטריונים הבאים: עלויות, החשק שלכם ללמוד תוכנות/אפליקציות חדשות, הצורך שלכם בשליטה וקרבה לנתונים ולרמת האמון שיש לכם במערכות אבטחה והגנת סיסמאות. תבחרו גם אתם מה מתאים לכם.


א. אקסל במחשב + אפליקציה:

מעקב יומיומי אחר ההוצאות הלא-קשיחות באפליקציה כלשהי (ראו סקירה למטה), יחד עם שימוש בטבלת תקציב באקסל במחשב, אליה מזינים את ההוצאות הקשיחות בצורה "חצי-חכמה" ובסוף החודש גם את ההוצאות הלא-קשיחות שהזנתם במהלך החודש לאפליקציה (להורדת טבלת התקציב שלי). שילוב זה עובד עבור לקוחות רבים, במיוחד חובבי האקסל שבינהם.


יתרונות: קרבה לנתונים, אין צורך להזין סיסמאות בנק לתוך מערכת חיצונית

החיסרון: עבודה ידנית -לוקח זמן.

מצריך ידע בסיסי באקסל, והשקעת זמן בלמידת האפליקציה.


ב. תכנה במחשב + אפליקציה:

מעקב יומיומי אחר ההוצאות הלא-קשיחות באפליקציה כלשהי, יחד עם שימוש בתכנה מובנת לניהול תקציב (היושבץ באופן מקומי על המחשב ו/או על ענן), שגם מאפשרת, מלבד הזנת נתונים ידנית או מקבצי אקסל, התממשקות עם אתרי הבנק וכרטיסי האשראי להורדת נתונים אוטומטית (למי שרוצה). תכנה בולטת בתחום זה בישראל היא GeltBox, אבל אין לה עדיין אפליקציה לסמארטפון לכן המעקב היומיומי בשלב זה חייב להיות באפליקציה אחרת. התכנה הבסיסית בחינם, העלות לגרסה המלאה – 40$ לשנה.

מצריך למידה של 2 מערכות חדשות: התכנה עצמה + אפליקציה.


ג. שימוש רק באפליקציה:

הנועזים/מתקדמים שביננו, מוזמנים לבצע את כלל המעקב רק עם אפליקציה (ללא מחשב כלל). ניתן לחלק את האפשרויות באופציה זו ל- 2:

· דרך אפליקציה עם התממשקות אוטומטית לאתרי הבנקים וכרטיסי האשראי – בארץ פועלת רק פיננדה (עלות – 43.90 ₪ ל 3 חודשים, 155.90 ₪ לשנה)

· ללא התממשקות אוטומטית – מי שבוחר באפשרות זו (בגלל החשש להכנסי סיסמאות לאפליקציות) יכול להשתמש בכל אפליקציית ניהול תקציב, כולל פיננדה (היתרון שלה בהשוואה לאחרות הוא שהממשקים שלה בעברית). הכנסת הנתונים במקרה זה תהיה ידנית לגמרי.


אז איך לבחור באפליקציה?

אם עוקבים באופן יומיומי רק אחר ההוצאות הלא-קשיחות, במטרה לוודא שלא עוברים את התקציב החודשי שהגדרתם להוצאות מסוג זה, אזי אפשר לבחור אחת מתוך מאות האפליקציות הקיימות בחנויות האפליקציות. לרוב, הגרסה החינמית תספק.

לפני שבוחרים להתחיל לעבוד עם אפליקציה מסוימת, חשוב לקרוא קצת לגבי ה App ולבדוק את הפרמטרים הבאים:

· שניתן לייצא ממנה נתונים לקובץ אקסל או CSV

· שיש אפשרות להגדיר תקציב ברמה כללית וברמת תת קטגוריות

· שיש אפשרות להכניס הערה לכל תנועה

· שיש גיבוי לענן

· שניתן לראות בקלות את אחוז הניצול מתקציב

· שניתן לבחור מטבע

· שיש לאפליקציה גרסה ב web

· שהן יציבות (לא נסגרות בפתאומיות)

· מחיר


אפליקציות שאהבנו:

- PocketExpense

כ 4$ להורדת הגרסה המלאה.

עלות כ 20$ לשנה (זו בין המעטות שיש לה גרסה ב web ובשל כך היא המועדפת עלי כרגע)

Wally

כרגע חינמית לחלוטין.

פיננדה - 44 ש:ח ל 3 חודשים, 156 ש"ח לשנה.



אשמח לשמוע באיזו אפליקציה ו/או תכנות אתם משתמשים, מה היתרונות והחסרונות שלהן.





bottom of page