פרק 43 בפודקאסט המתקצבת - תכנון פיננסי ועצמאות כלכלית, עם יואל זילברשטיין
top of page

פרק 43 בפודקאסט המתקצבת - תכנון פיננסי ועצמאות כלכלית, עם יואל זילברשטיין


פרק על תכנון פיננסי ועצמאות כלכלית, בצבעים ורוד וצהוב. בפרק אני מארחת את יואל זילברשטיין, העוסק בתכנון פיננסי כ 20 שנה, עוד לפני שהתחום היה קיים בארץ בכלל. הוא מתכנן פיננסי מוסמך , והוא האיש מאחורי הבלוג "הצהוב" המוקדש כולו לעצמאות כלכלית ומלא במאמרים שלו על הרבדים השונים של המושג הזה. יואל מסביר מה זה תכנון פיננסי, אני מסבירה מהם ההבדל בין מה שהוא עושה לבין מה שאני עושה (וכן יש חפיפה גדולה ביננו), את התובנות הכלכליות שלו שהתחילו אצלו בגיל צעיר מאד ואיך הוא יישם אותן בחייו גם מגיל צעיר. הוא מדבר על המושג ERNE (תקשיבו ותבינו מה זה).

ויש גם דיון פרקטי על המושג עצמאות כלכלית. בסוף הפרק - רשימת מכולת (לינק לפוסט בבלוג) לבחירת מלווה כלכלי, וכמובן - שיעורי בית ממני.


בלוג הצהוב - https://www.hazahov.co.il/

אתר תכנון פיננסי של יואל - https://www.silverstein.co.il


בסוף הפרק נתנו "רשימת מכולת" - דברים שיש לשאול ולבדוק כשבוחרים איש/אשת מקצוע שיסייעו לכם בתחום הפיננסי. למען הנוחות העלתי אותה גם לכאן.

· הסמכה - תשאלו מה ההסמכה שלהם, איפה ומתי למדו (ותציצו באתר של הגוף המסמיך)

· התמקצעות - להבין במה הם מתמקצעים ובמה לא בדיוק (האם הם גם סוכני ביטוח? יועצים פנסיוניים? יועצי משכנתא? יועצי השקעות? וכו')

· האם יש להם אתר/בלוג/עמוד פייסבוק (ואם כן - עיינו בהם קצת)

· זמינות - באילו שעות הם עובדים, האם בם פנויים לקבל אתכם בקרוב או שיש רשימת המתנה, כמה מהר הם חוזרים לשאלות בוואטסאפ)

· פורמט הפגישות (במשרד שלו.ה, אצלכם בבית, בזום, אורך הפגישות, כמה עבודה יש לכם לפני ובמהלך תהליך הניתוח/הייעוץ)

· סוגי המסלולים שיש לו.ה לליווי/יעוץ – האם יש רק אופציה ל"הכל" או שאפשר לעבוד מודולרי? ומה כולל "הכל"?

· הצעה כתובה - תתעקשו על לקבל הצעה כתובה ומפורטת הכוללת את כל הפרמטרים (מה כלול, מה לא, תנאי תשלום וביטול, תועלות וכו')

· שיחת היכרות קצרה לפני שקובעים פגישה – האם יש אפשרות כזו? אם כן כמה זמן, מה הפורמט של הפגישה הזו? זה חשוב גם כדי לבדוק את הכימיה האישית

· מחיר/ים


רק ככה תוכלו לוודא שאתם נכנסים לתהליך עם איש/אשת המקצוע המתאימים לכם, לצרכים שלכם, ללא קשר לטייטל שלהם – מתכנן פיננסי, יועצת כלכלית אישית. יש נושאים מתחום ניהול התקציב, ניהול מידע אישי או ניהול עסקי שתרצו שאסביר בפרק בפודקאסט?

מלאו את השאלון הקצר הזה - https://forms.gle/hjybP3JuhyW1oXSW8. מוזמנים לעקוב בפייסבוק אחרי העמוד של "המתקצבת" לקבלת עדכונים על כל מה שקורה אצלי - - https://www.facebook.com/Financial.Sanity תרצו לשוחח איתי לגבי ליווי ייעוץ הדרכה או הרצאה? מלאו את הטופס הקצרצר הזה ולאחריו נתאם - https://forms.gle/RuVzcCmUseq2mbGbA האזנה נעימה - מקווה שתיישמו!



קישורים מהירים לאפליקציות הפופולריות ביותר להאזנה לפודקאסטים:










bottom of page