עונת החתונות נפתחת
top of page

עונת החתונות נפתחת

פוסט זה פורסם במקומון "שרון חדש" ב 18.5.2012 :

המדורות של ל"ג בעומר שחל בשבוע שעבר הזכירו לי שהחג הזה מהווה את יריית הפתיחה ל"עונת החתונות". לחתונה ולכל האירועים הקשורים אליה יש קשר הדוק כמובן לנושא של תכנון כלכלי. לשמחתי יש כיום מגמה חדשה של זוגות צעירים שמבינים שיש להקדיש מחשבה ותכנון גם למה שקורה אחרי החתונה ולפיכך לא שמים את מלוא הפוקוס רק על ארגון החתונה.

נתחיל בחתונה עצמה. אתם רוצים להיזכר בעונג ביום הזה, מבלי לסחוב על גביכם חובות ממנו. לכן, אם אתם נמנים על רוב הציבור שאין בידו תקציב עתק נפרד אך ורק לחתונה, הטיפים החשובים ביותר שאני יכולה לתת לכם הינם – חישבו בקטן, ועשו בעיקר את מה שטוב לכם. מעט מאד אנשים נעלבים בימינו אם לא מזמינים אותם לחתונה, אז הזמינו רק את אלו עימם באמת חשוב לכם לחלוק את היום הזה ושאתם יודעים שיבואו בשמחה ובכיף. ככל שהחתונה תהיה קטנה יותר, כך היא תעלה פחות. תתמקדו בדברים החשובים ביותר אשר הינם הכרחיים לכם וותרו על כל האקסטרות שנועדו בעיקר להרשים – גם ככה רוב המוזמנים לא זוכרים את הפרטים האלו. כמובן, עבדו עם תקציב, נהלו משא ומתן עם כל ספק, ועגנו את הדברים עימם בחוזים או לפחות בהסכם כלשהו ולא רק בעל פה. בנוסף וכידוע, חתונות חורף הינן זולות בהרבה מאשר חתונות בעונה, ויש להן קסם מיוחד מאד (והרבה פחות זיעה כמובן!), אז אל תמהרו לפסול אפשרות זאת.

כמי שחוותה בעצמה שתי חתונות, אני יודעת כמה העצות שנתתי כאן הינן נכונות!

אחת ממתנות החתונה השימושיות ביותר שאתם יכולים לקבל (או לתת לעצמכם) הינה יעוץ כלכלי מבעל מקצוע. יעוץ מסוג זה יסייע לכם בהבנת ההוצאות הצפויות להגיע עם השנים, כיצד להתכונן אליהן, כיצד להימנע מטעויות קריטיות שזוגות צעירים רבים עושים וכמובן בניית וניהול תקציב נכון. תכנון כלכלי הנעשה דווקא בתקופת "ירח הדבש" של הזוגיות הינו דבר חכם, שיכול להוביל אתכם לעתיד רגוע ונוח כלכלית במקום לעתיד שיתאפיין בהתנהלות ממשבר למשבר.

בעתיד אייחד טור נפרד לנושא של זוגיות וכסף, אך במסגרת נושא החתונות רק אומר שזהו עוד נושא שזוג חייב לדבר עליו וכמה שיותר מוקדם בזוגיות. הגדירו את פילוסופיית החיים שלכם בנושא, עשו חלוקת מטלות, ויישמו את החלטותיכם בשוטף. חוסר תקשורת בנושא זה עלול להוביל למשבר חמור בהמשך בחיים הזוגיים בכלל.




שרון חדש 18.5.12




bottom of page