מימוש יעדים וחלומות
top of page

מימוש יעדים וחלומות

פוסט זה פורסם במקומון "שרון חדש" ב 17.2.2012 :

התקציב שלכם מאוזן, אין לכם אוברדרפט, אתם יודעים מהי רמת המוכנות שלכם לפנסיה ולמשברים אחרים. אבל אני בטוחה שאתם לא רגועים לחלוטין. ברור לכם, שלמרות שהבסיס שלכם יציב, החיים מורכבים גם מרובד נוסף, נשאף ונשגב. אני קוראת לרובד הזה "מימוש חלומות". כל משפחה מנסחת את החלומות שלה בדרכה היא, אך בדרך כלל החלומות כוללים חופשות, שיפוצים לבית, קניית רכב חדש וכמובן עזרה לילדים ברכישת השכלה על-תיכונית, חתונה ודירה.

אז מה עושים כדי להיות מסוגלים לממש חלומות? ההמלצה שלי היא – לעבוד בשיטתיות:

· פרסו בטבלה את מועדי מימוש החלומות על פני השנים הבאות, והצמידו לכל שנה את סך העלות הנדרשת. לדוגמא: 20,000 ₪ לבר מצווה לילד בעוד 6 שנים, 30,000 ₪ לשנה ללימודים על-תיכוניים בעוד 14 שנה וכו'.

· מומלץ להקצות סכום מסוים לכל שנה שאינו למטרה מוגדרת, עבור מימוש יעדים קטנים ובלתי מתוכננים (לדוגמא, בין 5000 ל- 10000 ₪ בשנה).

· הוסיפו לטבלה הנ"ל את מועדי שחרור חסכונות כגון קרנות השתלמות ואת הסכום הצפוי להתקבל.

· חשבו את הפער בין העלות לחסכונות וסכמו אותו, עבור כל התקופה.

· חלקו סכום זה במספר החודשים המיוצגים ע"י התקופה.

· עכשיו יש בידכם את הסכום שתצטרכו לחסוך בכל חודש, פחות ריבית כמובן.

· עכשיו זה הזמן לבחון שוב את החלומות, ואולי לצמצם אותם במקצת, במידה וסכום החיסכון החודשי הנדרש לחלוטין אינו מציאותי.

· הצעד הבא מחזיר אותנו לתקציב הנוכחי שלכם: בחנו אותו לעמוק, הבינו כיצד אתם יכולים לחסוך היום את הסכום הנ"ל, ע"י צמצום הוצאות ו/או הגדלת הכנסות.

· בדקו את כל האופציות הקיימות לחסכון, אם בפיקדונות בבנקים, גם בבנקים הקטנים (אלו מציעים היום ריביות אטרקטיביות מאד) ואם דרך פוליסות חסכון בחברות הביטוח, והתחילו להפקיד ולחסוך.

כמובן שניתן להגיע להישגים גדולים יותר ככל שמתחילים לחסוך מגיל צעיר יותר, אפילו סכום קטן החל מהמשכורת הראשונה. המטרה היא לא רק החיסכון אלא הטמעת המודעות וההרגל.

מי שרוצה לנקוט בשיטה אחרת, מוזמן להשתתף בתכניות טריוויה או ריאליטי בטלוויזיה, למלא לוטו, או להתפלל שתפתיע אותו ירושה מדוד רחוק וגלמוד באוסטרליה...



שרון חדש 17.2.12




bottom of page