ילדים יקרים
top of page

ילדים יקרים

פוסט זה פורסם במקומון "שרון חדש" ב 10.2.2012 :

ניסיתם פעם לחשב כמה עולה לגדל ילד? ההערכות הן שבישראל, עד גיל 18, העלות היא כחצי מיליון ש”ח לילד! וזאת לפני אקסטרות כגון בר/בת מצווה, חופשות בחו"ל וכו'. בכתבה זו אני מציעה מספר רעיונות להפחתת ההוצאות הקשורות לילדים, ותתפלאו, רובם לא מכאיבים במיוחד, רק דורשים קצת יצירתיות.

קח-תן ויד שניה – קנו מיד שניה או החליפו בגדים, צעצועים, ריהוט, ספרים עם אחרים. במידה ואין לכם חברים או בני משפחה מהם ניתן לקבל, קיימים שווקי "קח-תן" ואתרי אינטרנט במיוחד למטרות אלו.

מתנות יום הולדת לחברים מהגן/כיתה – קבעו סכום מקסימלי למטרה זו, נניח 20-30 ₪ למתנה, והיו יצירתיים במציאת מתנות מתאימות בסכום זה. בהחלט אפשרי, גם בחנות הצעצועים השכונתית.

בילויים – יש הרבה מאד בילויים חינמיים או זולים יחסית בישראל, ניתן למצוא רעיונות רבים באתרי אינטרנט ייעודיים לכך. למרות שחייבים להשתמש בהם בזהירות, קופונים אינטרנטיים עשויים להכיל הצעות אטרקטיביות באמת לבילויים שהינם יקרים בדרך כלל (באולינג, הצגות, ג'ימבורי וכדומה). מומלץ לקחת אתכם "צידה לדרך" במקום לקנות מזון יקר (ולא בריא) בקפיטריות או במסעדות. אם כבר לוקחים את הקטנים למסעדה, הזמינו ארוחה אחת לשניהם, הם גם ככה אוכלים מעט מאד.

חינוך – בדקו היטב את התשלומים הנדרשים ע"י מוסדות החינוך, פעמים רבות הם כוללים סעיפים שכבר אינם רלבנטיים (בגלל שינוי חקיקה למשל) אך טרם עודכנו בחוזרי התשלום.

סלולרי – דעתי האישית היא שיש להימנע ממתן מכשיר סלולרי לילד לפחות עד הגיל בו הוא מתחיל לבוא וללכת לבד (בערך גיל 9-10) ואז לעשות זאת רק במסגרת מסלול מוגבל למספרים מוגדרים או עד סכום מסוים.

דמי כיס – קבעו סכום שבועי והחליטו ביחד למה הוא נועד, מה קונים בדמי כיס ומה לא. במידה והילד מחליט לקנות לעצמו צעצוע/משחק, עודדו אותו לבדוק את מחירו בלפחות 2 חנויות.

חשוב שילדיכם יראו שאתם בעצמכם מתייחסים בכבוד ובזהירות גם להוצאות הנוגעות לבית ולכם אישית. חינוך כלכלי והבנת חשיבות המושג "חסכון" מתחילים במה שרואים, שומעים וחווים בבית.



שרון חדש 10.2.12




bottom of page