חשבון הוואטסאפ שלי נחסם - מסקנות
top of page

חשבון הוואטסאפ שלי נחסם - מסקנות

עודכן: 26 באוק׳ 2022


וואטסאפ הוא ללא ספק הכביש הראשי שבו כולם משתמשים לתקשורת בימינו, במיוחד בישראל. קשה מאד שלא להשתמש ב"כביש" הזה, במיוחד לבעלי עסקים קטנים. אז מה קורה כששודדי דרך תוקפים אתכם ואתם מתגוננים אך הנהלת הכביש מרחיקה אתכם מהכביש הזה, ללא בירור או הסבר? העסק שלכם ואתם - נפגעים.


יומיים לפני ראש השנה חוויתי התקפה על ידי האקרים שניסו לגנוב את חשבון הוואטסאפ שלי. הם עדיין מנסים לעשות זאת. נלחמתי חזרה, לא איפשרתי להם לפרוץ, אבל פעולות ההגנה שלי גרמו לאלגוריתם של וואטסאפ לחסום את החשבון (העסקי) שלי.

איך זיהיתי שמדובר בנסיונות פריצה?

קיבלתי לא מעט שיחות טלפון ממספר חו"ל שזוהה על ידי True Caller כ Suspected Spam. לא עניתי לשיחות האלו.

במקביל קיבלתי עשרות סמסים עם קודי אישור, כביכול מוואטסאפ (ואולי אפילו כן מהם אבל אני לא ביקשתי לקבל אותם), חלק אפילו עם טקסט בערבית. כמובן שנשארתי אדישה אליהם.

בנוסף התחלתי לקבל הודעות לוואטסאפ עצמו, ממספרים מוזרים ולא מוכרים, חלקן עם קללות, חלקן בשפות אחרות וחלקן עם מילים קשות מאד (לא משהו אישי אבל עדיין מזעזע). לא עניתי להודעות האלו כמובן.


מה כן עשיתי?

דיווחתי וחסמתי את מספרי הטלפון ששלחו את ההודעות המוזרות שקיבלתי לוואטסאפ.

בערך 5 או 6 מספרים.

בתוך כשעה.


ולדעתי זה מה שגרם לכך שוואטסאפ חסמו לי את החשבון העסקי.


זו לשון ההודעה שקיבלתי:

(Your Phone Number) cannot currently use WhatsApp because it is violating our Commerce Policy for Business models, goods, items, or services that may be or are fraudulent, misleading, offensive, or deceptive, or may be or are exploitative, inappropriate , or exert undue pressure on targeted groups.


זה כל כך לא אני שזה קצת מצחיק אבל בעיקר עצבן והעליב אותי.


מאז הארוע הזה, פניתי במייל לתמיכה של וואטסאפ (שזו הדרך היחידה לפנות אליהם) עם בקשת ערעור על החסימה. רוב התשובות שקיבלתי מהן היו אוטומטיות ובזו הלשון:


Your WhatsApp Business account is banned because your activity has violated our Commerce Policy.

Please review the WhatsApp Business Policy carefully to learn more about the appropriate uses of the WhatsApp Business app and the activities that violate our Terms of Service.

You may, however, continue using the registered number on the WhatsApp Messenger account for your personal use.

If we suspect that your business violates our commerce policy, we may not issue a warning before banning your business account. If you believe your activity didn’t violate our policy, please let us know. Make sure to provide details about the specific products and services you deal in on the WhatsApp Business app.

Note: WhatsApp reserves the right to modify, suspend, or terminate service for any reason without prior notice, at our sole discretion.


העדפתי לא להתקין בינתיים את הוואטסאפ הרגיל (גם ככה זה יצא על החג ולא היו ימי עבודה) ולהמשיך לכתוב אליהם ולחכות בתקווה שיסירו את החסימה ואוכל לשוב אל וואטסאפ עסקי. אחרי 4 ימים ויתרתי והתקנתי וואטסאפ רגיל, ואז לקח שעות עד שתהליך השחזור הסתיים (ר' מטה) אז שוב כתבתי להם, על מנת להבין מדוע זה לוקח כל כך הרבה זמן. זה מה שענו לי:

We’ve checked the service report, and it appears that your account is active with no issues.

If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We'll be happy to help!


הם מאד שמחים לעזור....


אגב, שתבינו שהתשובות שקיבלתי מהם היו לרוב לא קשורות לשאלה ששאלתי (במענה שלהם רואים את השאלה שנשאלה ולרוב היה מדובר בשאלה קודמת ששאלתי ולא באחרונה). משהו לא עובד כשורה בתמיכה שלהם. שירות לקוחות זה לא! אולי אם היינו לקוחות משלמים זה היה אחרת...מקווה שמטא עובדים על שיפור בתחום הזה. היה כל כך נחוץ לדבר או להתכתב עם בן אדם ברגעים האלו.


הסיבה ששחזור החשבון לקח המון זמן היה קשור בסוף, מסתבר, דווקא לעדכון תכנה במכשיר הטלפון שלי - ברגע שהתקנתי את העדכון האחרון הוואטסאפ חזר ומהר.


אני משתמשת ותיקה בוואטסאפ עסקי, מיוני 2019, לדעתי בין הראשונות בארץ.

מאד אוהבת אותו, ממליצה עליו לכל בעל עסק ואפילו מסייעת לבעלי עסקים להשתמש בו נכון.

וואטסאפ זה הכביש הראשי והפופולרי, וואטסאפ עסקי זה הנתיב המהיר, וכל דרכי התקשורת האחרות (פייסבוק מסנג'ר, מיילים, טלגרם, סמסים) הן דרכים צדדיות שמעטים צועדים בהן. כך שאין ברירה אלא להיות בוואטסאפ.

אני שמחה שחזרתי לכביש הראשי ועדיין מקווה לשחרור החסימה, אך בינתיים יש לי מספר תובנות שאני חולקת אתכם כאן:


  • גיבוי לדרייב (גוגל אם יש לכם אנדרויד, icloud אם מדובר באייפון) - וסביר להניח שתצטרכו לשלם על האחסון. גיבוי יומי זו הגדרת ברירת המחדל אך תבדקו זאת בהגדרות בוואטסאפ שלכם.

  • תבדקו כל מס' ימים שהגיבוי אכן מתבצע כל יום. אני גיליתי שלפעמים זה מתפקשש.

  • תגדירו שהגיבוי לדרייב יתבצע גם אם אתם לא מחוברים ל wifi.

  • אל תדווחו על מספרי טלפון ששולחים לכם הודעות מוזרות, פשוט תתעלמו ותמחקו את ההודעה.

  • תתקינו וואטסאפ עסקי רק אם באמת יש לכם עסק (קראתי איפשהו במעמקי מסמכי המדיניות של וואטסאפ שאסור להתקין את הגרסה העסקית למי שאינו בעל עסק - התקנה שכזו גם עלולה להוביל לחסימת החשבון).




אפשר גם להאזין לפרק שהקלטתי על הנושא (ועוד דברים מעצבנים אחרים), מבוסס על הפוסט הזה - כאן או דרך כל מקום בו אתם מאזינים לפודקאסטים.







bottom of page