חג פורים-חג גדול לכיס: טיפים לחסכון בתחפושות
top of page

חג פורים-חג גדול לכיס: טיפים לחסכון בתחפושות

פוסט זה פורסם במקומון "נקודה" ב 15.2.2013 :

חגיגות חג פורים, תתקיימנה השנה לקראת סוף שבוע הבא, כך שההכנות לחג הינן בעיצומן בכל בית בו יש ילדים. לפני שאתם ניגשים באופן אוטומטי לקנות תחפושת בחנות הצעצועים הקרובה לביתכם, קבלו מספר המלצות איך לעבור את החג הזה גם בשמחה כלכלית:

1. החליטו מראש ביחד עם הילדים על התחפושת, לפני שניגשים לחנות, והציבו סכום מקסימלי לרכישה הכוללת. כדאי להחליט מראש על 2-3 חלופות, במידה והתחפושת הרצויה אזלה. הסבירו לילידם את החשיבות של הבחירה שלהם, ושברגע שמחליטים - אי-אפשר לשנות למשהו אחר ברגע האחרון.

2. בדקו מה יש לכם בבית משנים קודמות. לרוב המשפחות עם ילד אחד או יותר יש ארגז או מגירת תחפושות, אז אל תפסלו את התחפושות הישנות שלכם על הסף. בדקו, אולי ניתן להשתמש בחלקים של תחפושת אחרת לתחפושת הנוכחית? חישבו גם על כל האיפור והאביזרים הדרושים להשלמת התחפושת (רטיות, חרבות, שרביטים, כתרים, פאות, קעקועים וכו'). היעזרו למטרה זו בילדים, הם תמיד מתלהבים מהנבירה וגילוי התחפושות הישנות.

3. החלפות בפייסבוק. כעת כשאתם כבר יודעים בדיוק מה חסר להשלמת התחפושות, השתמשו בפייסבוק, ובאופן ספציפי בקבוצות אמהות/הורים ובמיוחד אלו המקומיות. חפשו שרשורים בנושא "החלפות/בקשות/המלצות על תחפושות". אם אף אחד לא התחיל כבר אחד כזה אז התחילו אחד בעצמכם. כתבו תיאור קצר של התחפושת/אביזרים שאתם מחפשים (כולל גיל/מידה) וכמובן היו מוכנים לתת/להשאיל/למכור תחפושות שלכם למי שמחפש. סגרו בינכם האם מדובר במסירה, בהשאלה או במכירה. ניתן גם לבקש המלצות מחברי הקבוצה על חנויות תחפושות ואביזרים זולות (אך איכותיות). כמובן שניתן לעשות "החלפות" דומות דרך פלטפורמה לא טכנולוגית, בקרב חברים ומשפחה.

4. עשו זאת בעצמכם. הכנת תחפושת לבד לא מחייבת שליטה במכונת תפירה אלא קצת יצירתיות פרקטית. התייעצו עם חברים יצירתיים ופנו לאינטרנט לחיפוש סרטוני ובלוגי הדרכה. אל תירתעו, גגלו קצת ותופתעו ממה שאתם בעצמכם מסוגלים לעשות. גם אם היצירה הסופית לא תראה לגמרי מקצועית אלא, אפעס, כתחפושת, זה בסדר גמור כי זה בדיוק הרעיון מאחורי פורים ותחפושות - שיהיה מצחיק, שמח ומבדח, לא? אופציית ההכנה לבד מנצחת במבחן הכדאיות הכלכלית רק במידה והיא לא מצריכה יותר מדי התרוצצויות וזמן הכנה, כמובן.

5. הזמנה מאתרים בחו"ל. אפשרות זו רלבנטית רק לפורים הבא כי על מנת להזמין מחו"ל יש צורך להתארגן מספר שבועות מראש. דעו רק שבדקתי, וניתן בהחלט למצוא תחפושות מקוריות ויפות במחירים סבירים ולפעמים אפילו ללא דמי משלוח.





נקודה 15.2.13




bottom of page