זהירות - מבצעים! חלק ב
top of page

זהירות - מבצעים! חלק ב

פוסט זה פורסם במקומון "שרון חדש" ב 2.3.2012 :

בטור הקודם חשפתי בפניכם את הסודות שמאחורי מבצעי כמות ומארזים בסופרמרקט/פארם, והשבוע אסביר על מבצעים מסוגים אחרים - ממה יש להיזהר ואיך לנצל אותם לטובת כלכלת משפחתכם.

מבצעי מחיר –מבצעים מסוג "25% הנחה על יחידה אחת", "מחיר מיוחד של X ₪ במקום Y₪". במחקרים צרכנים תמיד מצהירים שזהו סוג המבצע המועדף עליהם, אך מבצעים כאלו הם בדרך כלל פחות משתלמים ליצרן/לחנות. כאשר אתם נתקלים במבצעים מהסוג הזה, האטרקטיבי לכאורה, יתכן ומדובר במקרה בו היצרן/החנות "נתקעו" עם סחורה שכבר אינה מבוקשת או אופנתית או אשר תוקפה עומד לפוג. לכן חשוב שתבדקו את תאריכי התוקף ושאתם באמת מבינים שאתם קונים מוצר שהוא לא "המילה האחרונה".

יתכן גם שהמחיר הרגיל של המוצר באותה חנות, ממנו מעניקים כעת הנחה, הינו גבוה יותר מאשר בחנויות אחרות, בשל הסכמי סחר פחות טובים בין החנות ליצרן. אם כך, קנייה של מוצר זה במבצע אכן משתלמת בקנייה ספציפית זו, אך הימנעו להבא מקנייתו בחנות זו.

פעמים רבות, קמעונאים נותנים הנחת מחיר גבוהה על מוצרים מבוקשים ויקרים יחסית (כגון חיתולים או קפה), על מנת לפתות את הקונים להגיע לחנות. מוצרים כאלו נקראים LOSS LEADERS. הרעיון הוא שהחנות מוכרת אותם בהפסד (או כמעט בהפסד) אך מרוויחה מהקנייה של המוצרים האחרים שהקונה מתפתה לקנות כאשר הוא נמצא כבר בתוך החנות.

סיבה נוספת למבצע הנחת מחיר עשויה להיות הרצון של היצרן להוריד מחסום להתנסות במוצר חדש הנמצא בתקופת השקה. אם כך, קנו רק יחידה אחת בקנייה זו, אל תתפתו לקנות יותר בטרם וידאתם שהמוצר אכן מתאים לכם.

מבצעי מתנה – "קנו ממתק - קבלו קלפי אנגרי בירדס", "קנו 5 מוצרים - קבלו תיק רחצה". מבצעים אלו נועדו לגרום לקונה להתחבר למותג, ויעילים במיוחד בתחום מוצרי הילדים. למרות שהשווי הכספי של המתנות האלו הינו נמוך בדרך כלל, מבצעים אלו נוטים להיות מפתים מאד מכיוון שהם פונים לרגש, להנאה מקבלת מתנה בחינם (לכאורה!) ולנטייה לאיסוף. לפיכך, עוד יותר חשוב להבין, לבחון ולחשב האם באמת מדובר במחיר סופי כדאי ולא מנופח.



שרון חדש 2.3.12




bottom of page