זהירות - מבצעים! חלק א
top of page

זהירות - מבצעים! חלק א

פוסט זה פורסם במקומון "שרון חדש" ב 24.2.2012 :

מי לא אוהב מבצעים? כולם אוהבים, במיוחד אנחנו הישראלים. שלטי פרסום המבצעים מציפים כל סופרמרקט ופארם, גם את הקטנים שבהם, וקשה להישאר אדישים אליהם. כמי שעבדה בתחום השיווק הקמעונאי והיום מייעצת לאנשים איך לנהל טוב יותר את כספם, אני רוצה לספר לכם מה עומד מאחורי סוגי המבצעים השונים, ממה יש להיזהר ואיך לנצל אותם לטובתכם.

מבצעי כמות - "קנה 2 קבל 3", "קנה 400 ג', שלם על 300 ג'", "2 ב – X ₪ ", " 1 +1 מתנה" – אלו מבצעים אשר מיועדים להגדלת סל הקנייה ולמילוי המזווה של הקונה. מטרת היצרן/החנות היא לא רק למכור יותר באותה קנייה אלא בעיקר לבטל את הצורך של הצרכן לקנות את אותו מוצר בקנייה הבאה בחנות אחרת, במיוחד כאשר קיימים מבצעים או השקות של מתחרים.

מארזים – גם מארזים הינם בעצם סוג של מבצע כמותי. קיימים כיום מוצרים רבים שניתן לקנותם בסופרמרקטים הגדולים אך ורק במארז של 4-5 יחידות, כגון מגבונים, חטיפים מסוימים. מבחינת המחיר ליחידה, המארז כמעט תמיד יותר אטרקטיבי. יש להבדיל בין מארזים לאריזות משפחתיות/ אריזות חסכון, אשר הינן בעצם אריזות המכילות כמות גדולה יותר של המוצר. נפוץ במיוחד בדגני בוקר, ביסקוויטים, סבון נוזלי וכו'. אריזות אלו אינן תמיד זולות יותר בהשוואה של מחיר למאה גרם – תעשו את החישוב לפני שאתם מכניסים לעגלה.

מתי כדאי לקנות במבצעים כמותיים? רק כאשר אתם באמת צורכים את הכמות, או אם מדובר במוצר בעל חיי מדף ארוכים שאתם עושים בו שימוש יציב ושוטף. לדוגמא, כדאי להימנע מקניית מוצרי ניקיון במבצעים כמותיים, כיוון שמדובר במוצרים שקצב השימוש בהם הינו נמוך יחסית, אחסונם תופס מקום רב, ולרוב אנו שוכחים שיש לנו עוד בקבוק שלם בבית וקונים עוד אחד...

גם מוצרים חדשים או מוצרים שחדשים לכם, לא מומלץ לקנות במבצע כמותי. אם המוצר לא ימצא חן בעיניכם או לא יהיה טעים, תמצאו את עצמכם זורקים לא רק יחידה אחת לפח אלא שתיים או יותר (וכך גם את הכסף שהוצאתם עליהם). בכל זאת מתחשק לכם לנסות מוצר חדש? עדיף לשלם קצת יותר ליחדה ולקנות רק אחת.

בטור הבא – על מבצעי מחיר ומבצעי מתנה.



שרון חדש 24.2.12




bottom of page