הקיץ חם וההוצאות גם - קייטנות
top of page

הקיץ חם וההוצאות גם - קייטנות

פוסט זה פורסם במקומון "שרון חדש" ב 1.6.2012 :

הקיץ תיכף מגיע, ומה שבטוח - יהיה חם וההוצאות יהיו גבוהות יותר מאשר בחודשים רגילים. ההערכה היא שההוצאה היא לפחות 30% יותר לעומת חודשים רגילים. הסוד להתמודדות עם ההוצאות הגבוהות הללו הינו בניית תקציב שנתי שלוקח בחשבון את ההוצאות האלו והתנהלות חודשית במהלך כל השנה הכוללת התחשבות בהוצאות הללו. היום נתמקד בטיפים בנושא קייטנות ובטורים הבאים בנושאים נוספים הקשורים לקיץ.

•בצעו סקר קייטנות מוקדם ככל האפשר ותהנו גם מהנחת הרשמה מוקדמת.

•בחרו קייטנה שפויה - לא רק במחיר אלא גם בתוכן, כזו עם פעילויות כיפיות ובעלות ערך, במקום בטוח, ועם מפעילים אמינים. המחירים נעים בין 1400 ₪ ל- 3300 ₪ לקייטנת 3 שבועות. בקייטנות במתנ"סים ובמרכזים קהילתיים רמת המחירים הנמוכה ביותר בחישוב שבועי. בנוסף, קיימות קייטנות של תנועות הנוער ושל מקומות העבודה המציעות אלטרנטיבות איכותיות וסבירות במחיר.

•בחרו קייטנה המתאימה לאופי הילד –"קייטנת נישה" בנושא שחדש לילד היא בגדר הימור לגבי ההנאה של הילד כמו גם הימור כספי לא קטן (אף אחד לא נותן החזר כספי).

•הנחות – ניתן לקבל הנחה להרשמה לשני מחזורים, ליותר מילד אחד במשפחה, קיימות הנחות ייעודיות (אמהות חד-הוריות, ועדי עובדים וכו'), הנחת ממליצים (חבר מביא חבר).

· פריסת תשלומים – במידה ולא נערכתם לכלל הוצאות הקיץ מראש, זכרו שרוב הקייטנות מציעות פריסת החיוב למספר תשלומים.

•קבלת החזר ממקום העבודה - ארגונים גדולים רבים משתתפים בחלק מעלות הקייטנה, בררו זאת במקום עבודתכם ובזו של בן/בת הזוג. במידה וכן, אל תשכחו לבקש קבלות ממפעילי הקייטנה.

• קייטנת הורים – קייטנה מסוג זה מתאימה להורים העובדים פחות ממשרה מלאה או במשמרות או שמעוניינים לקחת מספר קטן יותר של ימי חופש, ובמיוחד לילדים מגיל גן עירוני ומעלה. נדרשת התארגנות של כ- 4 עד 6 הורים (גם אבות!), החלטה לגבי מספר השעות שבהן תופעל הקייטנה ומהו היום והפעילות המתאימים לכל הורה. קייטנה מסוג זה זולה ובטיחותית יותר, מוציאה מאתנו את היצירתיות הטמונה בנו, מאד מגבשת לילדים וכמובן כיפית. נכון, זה קל יותר לאלו הגרים בבית עם גינה אך גם בדירה ניתן להסתדר.





שרון חדש 1.6.12




bottom of page