בילויים עם הילדים בשבת
top of page

בילויים עם הילדים בשבת

עודכן: 29 באוג׳ 2019

פוסט זה פורסם במקומון "נקודה" ב 31.5.13:

סוגיית "אז מה עושים עם הילדים בשבת?" מוכרת לכל הורה לילדים קטנים. מצד אחד, רוצים לנצל את השבת לבילוי משפחתי שבו הילדים מוציאים אנרגיה וגם נהנים, ומצד שני ההורים העייפים רוצים למצוא קצת זמן לנוח, בבית. ובטווח, נמצא גם השיקול הכלכלי – כיצד לצלוח את השבת מבלי להוציא מאות שקלים על בילוי. גם בימים אלו של מודעות צרכנית גבוהה יותר ומחאה חברתית, אנו עדיין עדים להתנהלות כלכלית לקויה כשזה מגיע לפעילויות עם ילדים. דעתי המקצועית כיועצת לכלכלת המשפחה וגם כאמא לילדים קטנים היא שהבילוי של יום שבת הוא הזדמנות נהדרת הן לחידוד כישורינו כהורים והן לחינוך כלכלי לילדים. לפיכך המלצותיי הן:

· ניתן ורצוי להסתפק בפעילות אחת מחוץ לבית בשבת, חשוב להשאיר גם זמן לרגיעה ופעילות בבית.

· חשוב לגוון במהלך החודש בין פעילויות-חוץ חינמיות (בילוי בפארק השכונתי, אירוח אצל חברים/משפחה), לבילויים זולים (חוף הים) ופעילויות יקרות (ספארי, סרט/הצגה, פארק שעשועים).

· לספונטניות יש מחיר גבוה לכן יש לתכנן את הפעילות מבעוד מועד - מצאו כרטיסים מוזלים לפני היציאה, הכינו והביאו מזון ושתייה מהבית.

· שתפו את הילדים בתכניות והסבירו שאם הבילוי הנבחר הינו ספארי, אז מטרת הביקור היא לראות חיות ולא להתפתות לכל האטרקציות הנוספות (והלא זולות) שיש שם. רוצים לרכב על פוני? מצוין, בעוד שבועיים הבילוי בשבת יהיה רכיבה על פוני במקום המיועד רק לכך. רוצים גם לקפוץ בבנג'י טרמפולינה? נהדר, הנה רעיון נוסף לבילוי ייעודי בעוד חודש.

· היו חזקים ולימדו לומר "לא" לבקשות ה"תקנו לי" הנוספות של הילדים. הבקשות הללו הן טבעיות, ילדים תמיד מבקשים, לכן זה מקומנו כהורים לא להכנע להן (שכן כידוע זה קונה לנו כמה דקות של שקט...) אלא להסביר בעדינות ובסבלנות אך בנחישות ש"לא חמודי, כבר קנינו את מה שתכננו להיום".

· במזג האוויר החם שלנו, אי-אפשר לסרב לבקשת הילדים לארטיק. אך אין סיבה שנכנע למחירים המטורפים הנגבים בקיוסקים במקומות הבילוי. הגבילו את הארטיק לקרטיב קרח שהוא המרענן וגם הזול ביותר בדרך כלל. את הארטיקים היקרים קנו במאגדות בסופרמרקט ופנקו אותם בבית.



נקודה 31.5.13




bottom of page