אמצעי מניעה – ההוצאות המיותרות בתקציב שלנו
top of page

אמצעי מניעה – ההוצאות המיותרות בתקציב שלנו

פוסט זה פורסם במקומון "נקודה" ב 3.5.13:

מדי חודש אנו מוציאים בין עשרות למאות שקלים מיותרים לחלוטין, דליפה כספית קבועה וכה שקטה שאנו לא מרגישים ומתייחסים אליה, אך יכולה למלא דלי שלם בהצטברות שנתית. רוב ההוצאות האלו נמצאות בתוך החשבונות המשולמים בהוראות קבע דרך כרטיסי האשראי וחשבון הבנק. שווה לבדוק את הפירוט של כל סכום שכזה, על ידי פתיחת ובדיקת החשבונות עצמם. לדוגמא:

חשבון המים – מי שגרים בבניין משותף, השוו את סעיף הצריכה המשותפת בחשבון לחודשים קודמים. אתם עשויים לגלות עלייה עקבית, שעלולה להיות אינדיקציה לדליפה בבניין או אפילו לגניבת מים. בדקו גם שמספר הנפשות בבית אכן מעודכן בחשבון ושאתם משלמים לפיו.

תקשורת - למי שאין חבילות בכבלים/לווין או בסלולרי ואינטרנט מסוג "הכל כלול", התשלום עלול לכלול שירותים שניתן לחיות בלעדיהם: ערוצים מיותרים, שירותי תוכן, תמיכה או הגנה מיותרים, תשלום נשכח על קו טלפון ישן. גם בחבילות "הכל כלול" לא בהכרח הכל באמת כלול, וזה עשוי להיות מקור להפתעות ודליפות (חיווי קולי, סינוני שיחות וכו').

ביטוח - חיובי הפרמיות מופיעים בחשבון הבנק/כרטיס האשראי תחת שם חברת הביטוח ללא ציון מדויק של סוג הביטוח או עבור מי מבני המשפחה הכיסוי, מה שמקשה על בדיקת נכונות החיובים. כאשר יש כמה תשלומים כאלו בכל חודש, אזי בקלות ניתן לפספס פרמיות קטנות שאולי מייצגות כיסוי ביטוחי מיותר או כפול. למרות הזמן והסבלנות הרבים הדרושים לבדיקת החיובים, שווה לבדוק אותם מדי פעם ולהתקשר לסוכן או חברת הביטוח לגבי כל תשלום שנראה חריג.

פריסת תשלומים - לכל "תשלום נדחה" בפריסת קניות בכרטיס האשראי יש עמלה חודשית בסך כ- 0.5 ₪, סכום קטן לכשעצמו אך שמצטבר ככל שפורסים יותר קניות, וליותר תשלומים. אל תפרסו קניות שוטפת של מזון, בגדים, טואלטיקה.

הגרלות – במיוחד כאשר נמצאים במצב של אוברדרפט רצוי לשקול מחדש אם הם לא מיותרים.

ריבית וקנסות פיגורים – אלו מתרחשים כשחשבונות שבחרתם שלא יהיו בהוראות קבע, אינן משולמים במועד, אפילו באיחור של יום אחד, לגופים כגון חברת חשמל, עיריות, ביטוח לאומי, רשות השידור. לאלו מתווספים עלויות גבוהות של הפקת ושליחת מכתבי אזהרה.

דוחות (נהיגה, חניה, איכות הסביבה וכו') – מיותרים לחלוטין אך מצריכות שינוי התנהגותי יסודי.



נקודה 3.5.13




bottom of page