אינטרנט זול
top of page

אינטרנט זול

פוסט זה פורסם במקומון "שרון חדש" ב 9.3.2012 :

המבצע שהשיקה בפברואר חברת הוט (ספק אינטרנט ב- 20 ₪ לחודש לכל מהירות גלישה) טרף את שוק תקשורת האינטרנט לאחרונה, ובעוד שזו כנראה ההצעה הזולה ביותר, לא כל גולשי האינטרנט מיהרו לעבור ספק זה . מה שכן, מבצע שכזה חייב לעורר כל צרכן לבדוק אפשרות להוזלה בחבילה שלו, אפילו אצל הספק הנוכחי. להן מדריך כיצד לעשות זאת. אגב, אני עשיתי זאת בשבוע שעבר ובחצי שעה הפחתתי את הוצאות האינטרנט ושיחות לחו"ל שלנו ב 67%, בלי להחליף ספק!

1. בדקו בחשבוניות כמה אתם משלמים כיום ועבור מה בדיוק. בדקו מהי מהירות הגלישה שיש לכם דרך הספק כיום: 2.5, 5 או 10 מגה-בייט? יותר? האם כלולים דברים נוספים כגון אנטי-וירוס?

2. בדקו גם כמה אתם משלמים עבור התשתית (בזק או הוט) ושמהירות התשתית מסונכרנת עם מהירות הגלישה דרך הספק.

3. ערכו השוואות בין הספקיות השונות, באתרי אינטרנט כגון "כמהזה?", ורשמו את המחיר הזול ביותר.

4. עשו סקר שוק קצר בקרב חבריכם, השתמשו גם בפייסבוק למטרה זו. אתם תופתעו מהתשובות שתקבלו!

5. כעת - צרו קשר עם הספק. יש ספקים שניתן לצ'וטט עם נציג מטעמם דרך האתר שלהם, הם בדרך כלל עונים מהר יותר מאשר בטלפון (וזה גם זול יותר). בקשו את ההצעה הטובה ביותר שיכולים לתת לך. אם ההצעה גבוהה יותר ממה שאתם יודעים שנותנים המתחרים, אמרו זאת לנציג. סביר להניח שיעבירו אתכם לנציג בכיר יותר, שייתן הצעה טובה אף יותר.

6. בחנו את ההצעה שנותנים לכם. יתכן ויוסיפו אלמנטים נוספים כגון מספר דקות שיחה לחו"ל בחינם, וודאו שההצעה רלבנטית אליכם, ואם לא, אמרו זאת ובקשו הטבה אחרת.

7. במידה וההצעה הסופית מתאימה לכם (בצעו חישוב), רשמו את כל הפרטים, זכרו לבקש מספר פנייה ובקשו לקבל למייל מכתב עדכון מסלול.

8. במידה והיא לא מתאימה, דעו שניתן כיום לעבור לספק אינטרנט אחר ללא קנסות יציאה ושניתן לנדוד עם כתובת המייל שלכם לספק אחר, בדיוק כמו בתחום הסלולר (כן, יש עוד כאלו – כמוני - שמשתמשים בכתובות רגילות ולא מסוג gmail !)

9. קחו בחשבון גם את היסטוריית ההתנהלות מול הספק הוותיק שלכם – האם השירות עד כה היה אדיב ומהיר? האם היו טעויות בחשבוניות? האם התמיכה הטכנית זמינה ונותנת פתרונות? זהו שיקול חשוב בהחלטה האם להחליף ספק. אם ידוע שיש תלונות רבות על השירות של הספק החדש, שקלו היטב את המעבר אליו, שכן הזמן ועוגמת הנפש הנלווים לטיפול בבעיות אינם שווים לפעמים את החסכון הנוסף.



שרון חדש 9.3.12




bottom of page