6 דרכים לבלות עם המשפחה בלי לשבור קופת חסכון
top of page
  • whatsapp
  • מייל ורוד לבן
  • פייסבוק ורוד לבן
  • יוטיוב ורוד לבן
  • פינטרסט ורוד לבן
  • אינסטרגם ורוד לבן

6 דרכים לבלות עם המשפחה בלי לשבור קופת חסכון

עודכן: 10 ביוני

כדי לבלות עם הילדים כבר לא צריך לרוקן את הארנק. קבלו רעיונות לבילויים כיפיים ולא יקרים. מללמוד מהילדים איך להעלות "סטורי" ועד להחזיר לחייכם את משחקי הקופסה הישנים.

 

כל משפחה יודעת שזמן איכות אחד עם השני – ההורים והילדים יחד - הוא מצרך נדיר, ואם אנחנו כבר מבלים יחד, הרבה פעמים זה בילוי שעולה לא מעט כמו ארוחה, אטרקציה או אפילו חופשה. אז תהיו בטוחים שלא צריך להוציא המון כסף כדי לבלות וליהנות ביחד, ויש מגוון פעילויות שיכולות להתאים לכם לפי מספר, גיל ואופי הילדים. וכן, אפילו ההורים יכולים גם ליהנות.

 

1.     הכירו את משחקי הקופסה החדשים

בכל בית עם ילדים יש משחקי קופסה, בין אם הקלאסיים כגון טאקי, רמיקוב, שש-בש, "מלחמה", מונופול, או החדשים יותר כמו שעת שיא, מלך הפלאפל, חלומות וכו'. שלא לדבר על פאזלים, קלפים ומשחקי חשיבה. מתי בפעם האחרונה ישבתם עם הילדים ושיחקתם איתם במשחקים כאלה? זה בהחלט רק עניין של החלטה. מתקשים לשחרר מהמסכים? אין שום בעיה. בתוך שפע האפשרויות שקיימות בעולם הדיגיטלי ניתן למצוא משחקים אינטראקטיביים לכל המשפחה כמו חידון טריוויה משפחתי דרך הסמארטפונים! רק בחרו אחת משתי הפלטפורמות – Quizygame או Kahoot , צרו לעצמכם שאלון והתחילו לשחק – כל אחד דרך הסמארטפון שלו.


2.     פורטנייט לכל המשפחה

אנו אמנם ההורים של הילדים שלנו, ומלמדים אותם להתנהל בחיים, אך אנו גם לומדים מהם כל הזמן. למה לא לבקש מהילדים שילמדו אותנו משחק (פורטנייט, למשל?), או שימוש באפליקציה (יודעים איך להשתמש באינסטגרם?), או אפילו איך לצלם טוב יותר במצלמה של הטלפון?מי יודע? אולי תתגלו כאלופי פורטנייט ותוכלו להרשם עם הילדים לאחת מתחרויות או כנסי פורטנייט הישראליים, או אפילו לחלום על זכיה באליפות פורטנייט העולמית שעתידה להתרחש ב-2019.


3.     קולנוע ביתי אינטראקטיבי

בילוי מהנה שאפשר לעשות עם הילדים ככל שהם גדלים הוא צפייה משותפת בסרטים או בסדרות טלוויזיה המתאימים לגילאי הילדים, במיוחד כשהם גדולים יותר. מדי פעם אפשר לעשות "ערב קולנוע" הכולל פופקורן ופינוקים – לשבת כולם יחד לצפייה בסרט בבית. הסרט מפלצות נגד חייזרים יכול להתאים לכל המשפחה, ומי שמעוניין בחוויה אינטראקטיבית יכול לצפות בחתול במגפיים, בו הצופים צריכים לסייע לחתול בבחירת הצעד הבא, כשכל צומת דרכים תוליד התפתחות עלילתית שונה לחלוטין. 


4.     בתיה עוזיאל גרסת היוטיוב

פעילות ביתית נוספת היא יצירה. לא צריך להיות מוכשרים במיוחד, יש המון סרטוני DIY (עשה זאת בעצמך) שמהם ניתן ללמוד צעד אחר צעד ליצור כל דבר שבא לנו (תחפושת לפורים?), ומחומרים שזמינים לנו בבית. אפשר גם לצבוע מנדלות או דפי צביעה שמדפיסים מהאינטרנט – פעילות מקסימה ומרגיעה. הנה סרטון לדוגמה, ואפילו עוד אחד שיכולים לתת לכם רעיונות לפעילויות יצירה.

 

5.     הסנטרל פארק של ישראל: פארק יהושע

הכי פשוט, ובזיל הזול. קחו אתכם סל פיקניק, וצאו לבילוי משפחתי בחיק הטבע או אפילו בפארק העירוני שלכם (אין צורך לנסוע לנגב) או לטיול אורבני, בעלות מינימלית (בדקו באתר האינטרנט של מקום המגורים שלכם – ערים רבות מציעות סיורים מודרכים). במידה ואתם מחליטים להצטרף לסיור מודרך, העלות היא בדרך כלל סבירה בהחלט. האלמנט שבדרך כלל מייקר טיולים הוא הארוחה במסעדה. אז פשוט ותרו עליה, קחו אוכל מהבית. דרום אדום, מישהו?


6.     חוויה משפחתית אמיתית: סדנאות קבוצתיות סדנה מקצועית - יצירה, בישול, אפייה - אינה זולה, ובמכפלה של מספר בני משפחה יכולה אפילו להיות יקרה. לכן פעילויות כאלה כדאי לשמור לאירועים מיוחדים. אך גם לסוג כזה של בילוי ניתן לחפש ולמצוא שוברי הנחה באתרי הקופונים ו/או סדנאות מסובסדות ואפילו חינמיות (למשל על ידי עיריות, קניונים או גופים שונים). באתר קינדרלנד תוכלו למצוא מגוון פעילויות, וגם כאן רשימה של מוזיאונים חינמיים.

 

כולנו עסוקים, גם הילדים, ולעתים נדמה שכל פעילות איתם הופכת ליקרה – סיבוב בקנייה, ביקור במסעדה או נופש. אבל עם קצת חשיבה מקורית, כיף להיזכר שיש המון דברים פשוטים (ולא יקרים) כדי ליהנות ביחד עם הילדים.



גרסה של טור זה התפרסמה בלאומי דיגיטל בלוג (בלוג שהורד מהרשת לכן מפרסמת את הטור המלא שלי כאן)







bottom of page