קניית מחשב נייח
top of page

קניית מחשב נייח

עודכן: 24 ביולי 2019


מחשב נייח?? מי צריך מחשב נייח, גדול, מגושם כזה?? שנים לא היה בביתנו מחשב נייח, רק ניידים, והסתדרנו נהדר. לפחות בעיני. אבל בשנה האחרונה נחתה עלינו ההבנה שישנם שימושים מסוימים שרק מחשב נייח מסוגל להם, ואחרי שדחינו ודחינו את הרכישה הזו, היא סופסוף קרתה בתחילת החודש. מכיוון שמדובר בהוצאה לא קטנה, החלטתי לשתף בתהליך ההחלטה והרכישה, בתקווה שיעזור למישהו - במיוחד להורים למתבגרים חובבי גיימינג ולייבסטרימינג.


מחשב נייח סטנדרטי הוא חזק ומהיר יותר ממחשב נייד סטנדרטי. טכנית, בגלל שהוא גדול יותר, ניתן לשבץ בו רכיבים טובים במחיר סביר – כגון כרטיסי מסך למשל (בעוד המקבילים להם למחשבים ניידים יקרים מאד). הרכיבים האלו חשובים למי שיכולות גרפיות קריטיות עבורו – לאלו שכמותי העורכים סרטונים עבור העסק (וגם בשביל המשפחה, פה ושם...), ולאלו שאוהבים (או יותר מדויק – ילדיהם אוהבים) לשחק במשחקי מחשב שונים (מ- FIFA עד MINECRAFT , PUB-G ודומיהם).

תהליך ההחלטה והרכישה:

  1. 1. השלב הראשון היה להבין את המאפיינים המינימליים הנחוצים לצרכים שלנו, לגבי כלאחד מהרכיבים: ספק כח, מארז, מעבד, מאוורר, לוח אם, זכרון, דיסק קשיח, כרטיס מסך, כרטיס רשת, כרטיס קול. ומאידך - להבין גם מה איננו צריכים:: אנחנו למשל ויתרנו מראש על כונן אופטי, מקלדת ועכבר – כי את אלו כבר יש לנו, ועל אופיס – כי לא בטוח שנצטרך במחשב זה ואם כן אז נרחיב את המנוי הקיים שלנו של ה OFFICE 365. התייעצנו עם חברים יודעי דבר שנתנו לנו את המפרטים של המחשבים שלהם, חרשנו את האינטרנט, והבנו.... קצת יותר. לא הרבה מעבר. הבנו שכל הזמן יוצאים רכיבים חדשים טובים יותר וזולים יותר, לכן אין ברירה אלא פשוט להחליט כבר.

2. התלבטנו האם לקנות מחשב המגיע בנוי מראש או לבנות אותו בצורה המתאימה לנו (ולכיסנו). ניגשנו ל- 2 חנויות וקיבלנו הצעות מחיר לפי המפרט שבנינו, ובמקביל ביקשנו הצעת מחיר למחשב בנוי. הבנו שמחשב בנוי לפי המפרט שלנו יהיה יקר יותר, כנראה בגלל המותג, ואולי כי הוא "בריא" יותר (מכיוון שלא עובר תהליך הרכבה במעבדה בארץ).

3. חיכינו עוד קצת. מה שנקרא – "ישנו על זה". כ- 3 שבועות. שבמהלכם הנושא עלה כל יום בבית, כמה פעמים ביום.

4. הגענו למסקנה שהתקציב הינו השיקול המנצח (כראוי לי כיועצת כלכלית), אז החלטנו על מחשב שמרכיבים עבורנו. במחיר זהה לזה שהוצע לנו עבור מחשב בנוי מראש, נוכל לקנות גם מחשב, גם מסך 23.5 אינטש וגם אזניות טובות (אזניות זה ביג דיל בימינו).

5. פיניתי שעתיים לרכישה והגעתי בליווי המתבגר לסניף אייבורי בכפר סבא. לשמחתי יאיר, יועץ המכירות החביב והמקצועי שנתן לי את ההצעה הראשונית 3 שבועות לפני כן, היה בסניף באותו זמן. מסתבר שבשבועות שחלפו מאז, חלק מהרכיבים שאותם הציע במקור כבר אזלו במלאי. יאיר ישב לא מעט זמן מול מערכת המחשב, עד שמצא עבורנו אלטרנטיבות לכל רכיב שכבר לא היה במלאי. כך יצא שבסופו של דבר קיבלנו מחשב טוב יותר, ואפילו במחיר קצת יותר זול.

6. סיפרתי ליאיר במה אני עוסקת, ושכחלק מהמקצוע אני כותבת בלוג, ושאשמח לכתוב פוסט על התהליך שעברנו ועל השירות שלו. מסתבר שלהיות נחמדים, חייכנים וסבלניים (ולכתוב בלוג) עוזר מאד למשא והמתן (העדין) שעשיתי איתו, שבסופו קיבלנו עוד מספר צ'ופרים (קטנים!).

7. כשבוע לאחר ההזמנה קיבלנו סמס שהמחשב מוכן לאיסוף. פינינו עבורו מקום בשולחן העבודה, והתרגשנו מאד כשפתחנו את כל הקרטונים בבית. התקנת המחשב הייתה פשוטה למדי. הדבר היחיד שקצת אתגר אותנו היה חיבור המחשב לרשת האינטרנט – פספסנו בהתחלה שצריך לחבר מעין "אנטנות חיצוניות" קטנות לכרטיס הרשת בגב המארז (הן סופקו באחד הקרטונים אך היינו בקלות עלולים לפספס אותן), ואז להגדיר את הכרטיס. בעזרת סרטון באתר של חברת כרטיס הרשת הצלחנו גם בזה. וכאן הערה קטנה לאייבורי – מציעה לכם להוסיף הוראות בעניין זה לחוברת ההוראות שאתם מספקים יחד עם המחשב ואפילו להדגיש את העניין בעל פה כאשר הלקוח מגיע לאסוף את המחשב מהסניף.

8. הבהרנו לעצמנו ובעיקר למתבגר שהמחשב הזה הוא לפחות ל- 3 שנים הבאות, ושאם בתקופה זו הוא יחשוק במחשב חדש – הוא כבר יהיה על חשבונו במאה אחוז. בנוסף סיכמנו איתו שהוא משתתף בכ- 15% מהעלות. הוא מנסה מאז לעשות מו"מ מורכב איתנו לגבי זה (הילד בטוח יהיה איש עסקים מפולפל כשיגדל) אבל בינתיים אנחנו עומדים איתן. וכך נמשיך.


bottom of page