קביעת תקציב לחופש הגדול למתבגרים ב- 7 צעדים
top of page

קביעת תקציב לחופש הגדול למתבגרים ב- 7 צעדים

עודכן: 13 ביולי 2020


ברכות לי, אני אמא ל 2 מתבגרים שהתחילו את החופש הגדול (בצל הקורונה). למרות שבניי גדלו בבית מודע כלכלית, כראוי לבנים של יועצת כלכלית, שמתי לב בתקופה האחרונה ששניהם הפכו לחובבי מותגי-על, ודרכם למדתי שמות של מותגי בגדים שעל חלקם מעולם לא שמעתי קודם (Supreme, Champion, דיזל, Replay ועוד רבים ואיכותיים אך יקרים להחריד). אלו, יחד עם ההתנהלות הטבעית של מתבגרים, עוררו בי חששות לקראת החופש הגדול. אז ישבנו אני וכל אחד מהם לשיחת תקציב. הנה עבורכך צעד צעד מה שעשינו וקבענו ביחד. לשימושכם.


  1. ניהלנו שיחה נעימה לגבי חשיבות השמירה על מסגרת תקציבית, והגדרנו את הפעילויות שיש לו הקיץ (מחנה אימונים, סדנאות למידה, דברים שרוצים לעשות בבית, בילויים מסוימים שאפשריים הקיץ). זה חשוב כדי שיבין את מכלול ההוצאות הישירות הקשורות אליו, וגם כדי שיתחיל להבין מה אפשרי עבורו בקיץ ומה לא, ויקח את זה בחשבון בזמנים של לחץ חברתי לעוד יציאה ועוד בילוי.

  2. ספרנו ורשמנו כמה כסף יש לו ברגע זה. מדמי כיס, עבודה, מתנות.

  3. חישבנו כמה דמי כיס יקבל עד סוף החופש ושקלנו האם הגיעה העת להגדיל את הסכום החודשי (הילדים שלי על דמי כיס נמוכים יחסית, אך ההחלטה האם להגדיל תלויה בעיקר ביכולת שלנו ההורים).

  4. דיברנו על אפשרויות התעסוקה בתשלום שיש לו בחופש הזה, אם בכלל (קורונה סגרה הרבה אופציות), והתחלנו לפעול כדי לברר לגבי כל אחת מאלו.

  5. עשינו רשימה של סוגי ההוצאות שמשולמות מהכספים שלו (למשל - אוכל בחוץ, סרטים, באולינג, משחקי וציוד מחשב, בגדים מעבר לגבול מסוים) וסוגי ההוצאות שהן עלינו ההורים (רב-קו, בגדים בסיסי, השתתפות בציוד מחשב וכו').

  6. ניהלנו דיון לגבי הגבול השבועי ההגיוני להוצאות שהן עליו, כאשר כמובן לקחנו בחשבון את הכספים שיש לו כרגע ושיהיו לו עד סוף החופש. הכפלנו את המספר הזה פי 4. זה התקציב החודשי שלו, ובתוכו הוא יכול לנוע בתוך החודש. הרעיון הוא לא להשתמש בכל הכסף, אלא להשאיר סכום בצד כחיסכון.

  7. לשמחתי שניהם הסכימו להתקין את אפליקציית טושל ולהשתמש בה לתיעוד ההוצאות (וההכנסות). הכנסנו פנימה כ"הכנסה" את הסכום שיש להם כרגע, הגדרנו את התקציב החודשי שקבענו, והדגמתי להם איך מתעדים הוצאות, וביקשתי מהם להתנסות בזה תוך כדי שיחה. חייבת להודות שאני מוצאת את עצמי מזכירה להם לתעד, זה עדיין לא בא להם בטבעיות. וזה בסדר גמור. משתדלת לעשות זאת בעדינות...

עכשיו רק נותר לעבור את 7 השבועות שנותרו...one day at a time. בסבלנות ואהבה (ותבדקו כל כמה ימים את הטושל..תראו על מה מוציאים, וכמה נשאר להם מול תקציב).


bottom of page