אובססיבית לתיעוד ורישום ביומן. מי, אני?
top of page

אובססיבית לתיעוד ורישום ביומן. מי, אני?

עודכן: 23 במרץ 2023


לפני כמה ימים, במפגש עם זוג חברים, השיחה הגיעה לנושא של רישום אירועים ביומן. הוא סיפר שהוא משתמש ביומן דיגיטלי, ואילו היא סיפרה שכמעט ואינה משתמש ביומן, מלבד רישום של תורים (רפואיים וכו') וזאת היא עושה ביומן נייר רגיל. מיד שלפתי את טלפוני והדגמתי, בגאווה גדולה, איך אני משתמשת ביומן (גוגל קלנדר). במקרה ההדגמה הראשונה הייתה של תיעוד מועדי המבחנים של ילדיי. הראתי לה איך ב 2 קליקים אני יכולה לראות מתי היו המבחנים בעבר ומתי המבחנים הבאים.

הילדים שלנו בערך באותם גילאים (בני עשרה). ואז היא שאלה אותי:

למה את מתעדת את מועדי המבחנים שלהם? הם הרי גדולים ומסתדרים (או אמורים להסתדר לבד), לא? מה זה נותן לך?

היא שאלה אותי ברצינות, לא בצחוק ולא בהתנשאות.

אני מודה שלא הייתה לי תשובה מנומקת.

מלמלתי משהו על זה שאני פשוט אוהבת לדעת את הדברים האלו ואוהבת שהמידע הזה נמצא אצלי בשלוף.

והמשכתי, בימים שאחרי אותו מפגש, לחשוב על השאלה שלה ועל הסיבות שתיעוד - במקרה זה ביומן אבל לא רק - כל כך חשובים לי.


הגעתי למספר מסקנות, ואני משתפת אותן כאן (הפוסט הזה נמצא גם כפרק בפודקאסט שלי - פרק 52).


רישום אירועים הקשורים לילדים שלי (מבחנים, מתי עבדו/יעבדו, אירועים אליהם רק הם הולכים וכו') - אני חושבת שהסיבה הראשית שאני רוצה שכל אלו יהיו ביומן שלי היא כי זה גורם לי להרגיש קרובה אליהם, מעורבת בחייהם, במיוחד עכשיו שהם גדולים ועצמאים יחסית. ההתרחקות הטבעית שמתרחשת בגילאים האלו לא קלה לי, אני מודה.


סיבה נוספת היא שעד כה לא הצלחתי לגרום לבנים שלי להכניס דברים לקלנדר בעצמם (ניסיתי וממשיכה לנסות!). מכיוון שאני משתפת איתם כל אירוע שלהם שאני מכניסה לקלנדר שלי, קופצת להם תזכורת לגבי האירוע כחצי שעה לפני שהוא מתחיל (גם אם לא אישרו נוכחות), וזה באמת עוזר להם להתנהל ביומיום. וכך הם לומדים בתת מודע שזה כלי שימושי. אני מאמינה שלאט לאט, עם התבגרותם, הם יבינו כמה זה עוזר להם ויתחילו להכניס אירועים בעצמם.


סיבה אחרונה היא שמאד עוזר לי לתכנן את השבוע שלי כשאני רואה מול העיניים את כל הדברים שלהם, כי למרות שהם גדולים (והגדול כבר נוהג!) אני עדיין לרוב זו שמסיעה, לוקחת, מחזירה, מזכירה, מלווה, מסדרת וגם מארגנת אירועים משפחתיים ואני ממש לא רוצה התנגשויות בין אירועים.


רישום אירועים שלי - מכל סוג (רפואי, חברתי, עבודה, קוסמטי, נסיעות וכו')

קודם הסיבות הברורות:

כי כשמשהו רשום - קופצות תזכורות, וככה אני לא מפספסת שום פגישה או תשלום וגם לא מאחרת לפגישות. שונאת לאחר. ובכלל - הרישום ביומן מקדם את כל הפרוייקטים שלי (למרות שהאמת היא שאני כמעט ולא משתמשת ביומן לרישום משימות - יש לי שיטות אחרות לרישום מעקב וביצוע משימות).

בנוסף - כמו שכתבתי קודם - תכנון השבוע/החודש נעשה הרבה יותר קל ומהיר.

וסיבה פחות ברורה - מבחינתי הגוגל קלנדר זה סוג של יומן חיים. תיעוד של מה עשיתי ואיפה הייתי ועם מי.


תיעוד הוצאות והכנסות

כמו שאני אוהבת לרשום את כל הנ"ל ביומן אני גם אוהבת לתעד כל הוצאה וכל הכנסה באפליקציה ובמספר גליונות אקסליים. אני פשוט אוהבת לדעת כמה הוצאנו, על מה, מתי ואיפה, ברמה מאד מדויקת. זה עוזר לי/לנו לקחת החלטות קדימה, להבין את המצב הנוכחי, מוציא ממאגר התירוצים את "אין לי מושג כמה הוצאנו על מזון/בגדים/מסעדות" (מה שנקרא - אין ברירה וחייבים להסתכל למציאות בעיניים....). התיעוד הזה עזר לנו (וגם ללקוחותיי) פעמים רבות לדחות הוצאות גדולות מסוימות ו/או למצוא אלטרנטיבות. כי כשרואים שהוצאנו כבר XXX ש"ח השנה על משהו, מבינים מיד שאין הגיון להוציא עוד YYY ש"ח שוב על משהו מאותה קטגוריה.

כי כשלא רושמים - לא זוכרים. ככה המח עובד.



גוגל קלנדר - כלי שבו אני מתעדת את רוב החיים שלי
גוגל קלנדר - כלי שבו אני מתעדת את רוב החיים שלי



אפליקציית טושל - בה אני מתעדת את ההוצאות שלנו
אפליקציית טושל - בה אני מתעדת את ההוצאות שלנו

לקבלת מתנה ממני שתעזור להתחיל לעשות סדר במידע הדיגיטלי שלך -




bottom of page