תמיכה כלכלית בילד סטודנט
top of page

תמיכה כלכלית בילד סטודנט

פוסט זה פורסם במקומון "נקודה" ב 9.10.13:

יש כמה דברים שאנחנו כהורים יכולים לעשות כדי לעזור במימון הלימודים העל-תיכוניים היקרים והוצאות המחייה השוטפות של סטודנטים, ותוך כדי כך גם להכין אותם לחיים האמיתיים שאחרי סיום הלימודים. ההמלצות הבאות יכולות להקל במקצת את העול הפיננסי במשך אחת התקופות המאתגרות, האינטנסיביות אך הכיפיות ביותר בחיים.

· חסכון לילדים מגיל צעיר: הגיל המתאים ביותר להתחיל הוא מהכניסה למערכת חינוך חובה, כי אז ההוצאות השוטפות על כל ילד קטנות. בין אם אתם חוסכים דרך קרן השתלמות, פוליסת חיסכון או פקדון בבנק, מה שחשוב הוא לזכור את מטרת החסכון ולא להתפתות להשתמש בו למטרות אחרות.

· חינוך כלכלי מהבית: הדוגמא שתראו לו אתם, בדרך ההתנהלות שלכם בכל מה שקשור לכסף, הכנסות, הוצאות, צרכנות, חסכון, תכנון ומעקב, ובדיאלוג הפתוח שתנהלו עם הילדים על עניינים אלו, יועילו להם מאד כסטודנטים, כשיצטרכו להתנהל באופן (כמעט) עצמאי. זה כולל הרגל של ניהול תקציב, מרגע שהם מתחילים לקבל דמי כיס ולבצע רכישות לבד. אם אתם לא יודעים איך לעשות זאת לבד, שלחו אותם לחוג לחינוך כלכלי. בנוסף, חשוב שתחשפו בפניהם עלויות הקשורות ישירות אליהם אשר אתם מממנים ושאולי תוסיפו לממן גם כסטודנטים, לדוגמא ביטוח לאומי, מס ו/או ביטוח בריאות, סלולרי ואולי אפילו קרן פנסיה.

· פסיכומטרי בתיכון: ללימודי הכנה לפסיכומטרי וביצוע הבחינה בזמן התיכון שני יתרונות גדולים - החומר רענן יותר וכך הסיכוי לעבור בציון גבוה טוב יותר, ומאפשר לעבוד ולהשתכר בתקופה שבין סיום הצבא/חזרה מהטיול לתחילת הלימודים במקום לחרוש.

· עודדו לעבוד ולהרוויח כסף: המטרה של עבודה מגיל צעיר אינה בהכרח לחסוך מגיל 14 ללימודים אקדמיים, אלא ללמד אותם חשיבותה של עבודה מהי, לאפשר להם להרוויח את דמי הכיס שלהם בעצמם ולבסס הרגלי צריכה נכונים לעתיד. כסטודנט, העבודה האידאלית הינה משרת סטודנט במקצוע שאותו לומדים, או עבודה במוסד הלימודים עצמו שלפעמים מעניקה הנחה משמעותית בשכר הלימוד.

· שיחיו "כמו סטודנטים": לא יקרה לילדים שום דבר אם יחיו בצנעה בתקופת הלימודים, אך יהיה להם מאד קשה לעשות זאת אם אתם תרגילו אותם לרמת חיים מפנקת ביותר בילדות. אז אם אתם לא רוצים להיות חבל ההצלה התמידי של הילדים, תורידו את רמת הפינוק כבר מעכשיו.

· הטבות וזכויות לסטודנטים: סטודנטים זכאים להנחות בתחומים שונים, החל מתחבורה ציבורית וכלה בניהול חשבון בנק, ודאו כי הבן/בת שלכם מעודכנים לגבי כל מה שמגיע להם. עזרו להם לחפש מלגות וכמובן בפניה לקבלת הלוואת סטודנטים.



נקודה 24.10.13



bottom of page