תכנון כלכלי לצעירים
top of page

תכנון כלכלי לצעירים

פוסט זה פורסם במקומון "שרון חדש" ב 6.1.2012 :

לא מזמן התבקשתי להרצות בנושא תכנון והתנהלות כלכלית בפני חיילים משוחררים. העניין שהם גילו בנושא, השאלות ששאלו והגישה הכללית שלהם חידדו בראשי עוד יותר את החשיבות של התנהלות כלכלית נכונה מגיל צעיר, עוד לפני שהחיים מתחילים להיות מורכבים יותר (ילדים, משכנתא וכו').

ההתמקדות הטבעית של אנשים צעירים (ובמיוחד רווקים) היא בלימודים ו/או עבודה, טיולים, בילויים, וקניות. בשלב זה קשה מאד לחשוב על המחר, ועוד יותר על איך החיים יראו בגיל 40 או 60. אך מהר מאד מתחתנים, ואחרי לידת הילד הראשון, פתאום יש משבר בשל ההוצאות הגדולות ו"הבלתי מתוכננות", ואז פונים לסיוע בתכנון כלכלי.

אך אפשר גם אחרת. אחת המטרות האישיות שלי בעבודתי היא להעביר את המסר שתכנון כלכלי הנעשה דווקא בשלב הרווקות ו/או בתקופת החתונה זה הדבר החכם, שיכול להוביל אתכם לעתיד רגוע ונוח כלכלית במקום לעתיד שיתאפיין בהתנהלות ממשבר למשבר.

להלן שלושה דברים שחשוב לדעת וליישם מגיל צעיר:

· יש להתרגל לחיות לפי רמת ההכנסה, כלומר ההוצאות חייבות להיות קטנות מההכנסות! בכמה קטנות? בכ- 15% פחות מההכנסה, כאשר את הפער מנווטים לחסכון ולהוצאות בלתי צפויות. בשלב הצעיר של החיים, רוב הכסף משמש לצריכה שוטפת, לכן ההוצאות ניתנות להשפעה, והוויתורים אינם כה קשים: אם זה במציאת פתרון יצירתי לעניין המגורים (שותפות, יחידת דיור, אצל ההורים וכו'), התניידות בתחבורה ציבורית במקום רכב פרטי, וכו'.

· ביטוח רפואי פרטי עדיף לקנות בגיל צעיר. הפרמיה אינה גבוהה במיוחד בשלב זה, ויתרה מכך, כאשר קונים ביטוח רפואי כשאתם צעירים ובריאים, כל המחלות או התסמינים שעלולים להיות לכם בעתיד יהיו כלולים בפוליסה. ככל שאנו מתבגרים אנו צוברים מחלות/ניתוחים, אשר בדרך כלל מוחרגים בפוליסה חדשה, או שהפרמיה הנדרשת להכללתם תהיה גבוהה מאד.

· תכנון כלכלי בגיל צעיר יכול לעזור למנוע טעויות קריטיות כגון משיכת כספי פיצויים במעבר בין עבודות, קניית דירה יקרה מדי שלא תתאים ליכולת הכלכלית שלכם בעוד כמה שנים כאשר המשפחה תתרחב או להבדיל, ויתור על נכס מהר מדי וללא מאמץ אמיתי כדי לשמרו.



שרון חדש 6.1.12




bottom of page