עונת הדוחות
top of page

עונת הדוחות

פוסט זה פורסם במקומון "נקודה" ב 26.4.13:

בזמן זה בכל שנה, חשוב ביותר לשוב ולהזכיר את הדוחות השנתיים המגיעים בימים אלו ממש לתיבות הדואר שלנו מחברות הביטוח ובתי ההשקעות. הדוחות הללו מכילים מידע חשוב ביותר לכלכלת המשפחה שלנו אך רוב המבוטחים לא פותחים אותם, לא כל שכן מעיינים בהם, מבינים אותם ובודקים את נכונות הנתונים. אם תעשו כך, תוכלו ללמוד מהדוחות את הדברים הבאים:

· כמה כסף אתם חוסכים לפנסיה (שבוא תגיע בבוא היום!), וכמה מזה כהון וכמה כקצבה חודשית.

· אילו כיסויים נוספים (נכות, מוות) יש לכם דרך קרן הפנסיה/ביטוח המנהלים ומה שיעורם.

· מצב ביטוחי החיים, הבריאות, אובדן כושר העבודה, קופות הגמל והחסכונות שיתכן ויש לכם בחברות הביטוח או בבתי ההשקעות.

· כמה כסף חסכתם עד כה בקרנות ההשתלמות ומתי הן משתחררות.

· מתי עדכנתם מוטבים בפעם האחרונה.

· מה גובה דמי הניהול שאתם משלמים.

· מה היו הביצועים של הקרנות בהן מושקע כספכם ("התשואות").

· האם כל הכספים שהיו אמורים להיות מופקדים אכן הופקדו, והאם בשיעור הנכון.

המלצות כלליות לגבי הדוחות:

· ודאו כי קבלתם את הדוחות מכל החברות דרכן מושקע כספיכם. אם לא קבלתם דוח מחברה מסוימת התקשרו לחברה ובררו מדוע, יתכן והכתובת שלכם לא מעודכנת במערכות שלה. עשו זאת לא רק ביחס לחברות בהן כספיכם מופקדים באופן שוטף, אלא גם ביחס לחברות אשר בהן יש לכם חשבונות "מסולקים", כלומר חשבונות שכבר לא מופקד אליהן כסף אך עשויים להכיל כספים "ישנים" שטרם נפדו.

· לכל חברת ביטוח ובית השקעות יש אתר אינטרנט המאפשר קבלת מידע מעודכן לגבי החשבון האישי של כל לקוח. הירשמו לקבלת שם משתמש וסיסמא באתרים של כל החברות המטפלות בכספים שלכם, מדובר בתהליך קל, כאשר לרוב הסיסמאות מתקבלות בדואר רגיל. השימוש באינטרנט מפחית את התלות בדוחות הרבעוניים והשנתיים ובמוקדי השירות הטלפוניים, במיוחד לקבלת מידע פשוט.

· בגלל שהדוחות יכולים להיות די מבלבלים (הם מכילים מידע רב מאד, מושגים ומונחים לא ברורים, ומוצגים באופן לא מאד הגיוני), מומלץ שתעזרו במישהו שמבין בתחום שיפרשן את המידע ויסביר לכם בדיוק מה יש לכם ומה אין. עדיף שתעזרו במישהו אובייקטיבי וללא אינטרסים למטרה זו, כגון יועץ פנסיוני או יועץ לכלכלת המשפחה.

· ואחרי שהבנתם את הדוחות, תייקו אותם בצורה מסודרת ובקלסר "ביטוחים" ייעודי.



נקודה 26.4.13




bottom of page