מכשיר הטלפון - וואטסאפ - גוגלפוטוס
top of page

מכשיר הטלפון - וואטסאפ - גוגלפוטוס

עודכן: 31 בדצמ׳ 2023


בפרק 72 בפודקאסט הסברתי לגבי הקשר בין מכשיר הטלפון שלנו, וואטסאפ ועננים. מאז, יצא לי לסייע ללא מעט אנשים עם בעיות הקשורות למשולש (ברמודה??) הזה, והתחדדה אצלי ההבנה עד כמה מערכת היחסים הזו אינה מובנת. אז הכנתי תרשים זרימה המסביר את הדברים החשובים, וגם הסבר לגבי פתרונות אפשריים לבעיות חוסר סנכרון בין הטלפון לגוגלפוטוס. שימו לב שההסברים שלי מתייחסים למכשירי אנדרואיד. מניחה שרובם רלבנטיים גל לאייפונים אך לא בדקתי זאת.

חשוב לי להדגיש שאינני עוסקת בהדרכה ותמיכה טכנית אך עם זאת, מכיוון שניהול מידע בימינו מבוצע כמעט כולו באמצעות כלים דיגיטליים, אני לומדת וחוקרת על כלים אלו, כדי לסלק את הפחד שיש ללא מעט אנשים משימוש בכלים טובים ו/או למנוע מהם להשתמש בהם בצורה שגויה ולא בטוחה. מעבר לצד הטכני, כדי לנהל מידע בצורה מיטבית יש צורך להבין את הצד המהותי - וזה הדגש המרכזי בייעוצים השונים שלי בתחום זה.


טיפול במדיה במכשירי אנדרואיד

מהתרשים כאן אפשר להבין את ההבדלים בין מדיה (תמונות/סרטונים) שמקורה במצלמת המכשיר ומדיה שמתקבלת דרך הוואטסאפ, בפרמטרים הבאים:

  • התיקיה במכשיר הטלפון בה התמונות/סרטונים נשמרים

  • היכן הם מוצגים במכשיר

  • האם נשמרים (מגובים) בגוגלפוטוס ומה צריך לעשות אם השמירה אינה אוטומטית

  • כיצד מוחקים מדיה



תרשים זרימה: טיפול במדיה במכשיר אלפון אנדרויד


פתרונות אפשריים לבעיות חוסר סנכרון בין הטלפון לגוגלפוטוס (גוגל תמונות) Google Photos

גוגלפוטוס משמש גם כסוג של גלריה למדיה שלנו (כלי לצפייה במדיה). העובדה שרואים תמונה/סרטון שם, זה לא בהכרח אומר שהוא מגובה (זה בעיקר קורה באייפונים).


  • בדקו כמה אחסון יש לכם בגוגל וכמה ממנו לא מנוצל (כדאי שיהיה לפחות 25% פנוי)

  • בדקו כמה אחסון יש לכם במכשיר עצמו וכמה ממנו לא מנוצל (כדאי תמיד להיות על 20% פנוי לפחות. אם יש לכם פחות מזה - תתחילו בלמחוק אפליקציות שלא בשימוש ואחרי זה את המדיה שגוגלפוטוס מציע לכם לפנות מהמכשיר כי הוא מזהה שהיא גובתה אליו כבר - תזכרו רק שמחיקה מהטלפון מוחקת גם מצ'אט וואטסאפ אם מדובר במדיה שהגיעה משם - כפי שכתוב בתרשים למעלה).

  • בדקו אם יש עדכון לגוגלפוטוס (ואם יש - תעדכנו כמובן)

  • בגוגלפוטוס (באפליקציה), בהגדרות הגיבוי:

    • ב"רזולוציית הגיבוי" תשנו מאיכות מקורית (מקסימלית) לדחיסת פריטים (באיכות קצת יותר נמוכה)

    • ב"שימוש בחבילת הגלישה", מגבלה יומית לגיבוי - בחרו ב"ללא הגבלה" וגיבוי סרטונים באמצעות חבילת הגלישה

  • השארת הטלפון מחובר לחשמל

  • השארת המסך דולק, בגוגל פוטוס עצמה

חשוב - וודאו שאתם רואים את המדיה שלכם (מעודכנת) גם בגולפוטוס באינטרנט. אם כן - אז אתם יכולים להיות רגועים שאכן יש לכם גיבוי.



המלצה מעדי רכטמן שגם לה עזרתי לפתור את בעיית אי-הסנכרון





לקבלת מתנה ממני שתעזור להתחיל לעשות סדר במידע הדיגיטלי שלך -


ויש גם קבוצה בפייסבוק שמתאימה בול לך - ניהול מידע אישי/עסקי בעידן הדיגיטלי.

מרחב לדיון בשיטות, כלים וטריקים לניהול המידע האישי ו/או העסקי שלנו בעידן הדיגיטלי, ליצירת סדר ובהירות במידע הקשור לכל תחום של חיינו - בריאות, חשבונות, תמונות וסרטונים, עבודה, סיסמאות, לימודים, ילדים, פיננסים, אנשי קשר, ממורביליה, פרוייקטים וכו.

הקבוצה היא עבור אנשים שחשוב להם למצוא את המידע האישי שלהם מהר, שאוהבים שהקבצים מסודרים ולא מבוזרים, שמבינים שלפעמים מה שהכי "יעיל" (מהיר) - הוא לא בהכרח הכי אפקטיבי בטווח הארוך, שרוצים ללמוד את מה שהחברות הגדולות בתחום המידע פחות רוצות שנבין ובזכות זה להפעיל שיקול דעת בבחירת התהליכים והכלים. הרעיון הוא לאמץ כלים פשוטים יחסית, ללא מורכבות טכנולוגית. מקום שבו נלמד אחד מהשני, וניישם.


bottom of page