להרוויח בלי לעבוד: מקורות הכנסה יצירתיים
top of page

להרוויח בלי לעבוד: מקורות הכנסה יצירתיים

פוסט זה פורסם במקומון "נקודה" ב 1.3.13:

אחרי הוצאות חג הפורים ולפני חג הבזבוזים הגדול (פסח), מגישה לכם מספר רעיונות להגדלת ההכנסה שלכם. ולא, הכוונה היא לא לבקשה להעלאה במשכורת או למילוי טפסי לוטו או להשקעה במניות (למרות שאלו גם לגיטימיים!).

החזרי מס – לכ- 70% מהפונים לבדיקת החזר אכן מגיע החזר כלשהו! מומלץ לבצע את ההחזר באמצעות רו"ח, חפשו אחד שיבצע קודם בדיקת כדאיות בחינם. שכ"ט עבור שירות זה הינו כ- 15-20% מההחזר. הסיבות השכיחות לקבלת החזרים הן גירושים, החלפת מקום עבודה או עבודה במקביל ביותר ממקום אחד או עבודה רק בחלק מהשנה, לידה של ילד נוסף, סיום תואר אקדמי. תביעה להחזר מס נעשית לאחר ששנת המס הסתיימה (בשונה מתיאום מס, הנעשה במהלך השנה) וניתן לתבוע עד 6 שנים אחורה. גם אם בוצע תיאום מס עשויים להגיע החזרים. ההחזרים המתקבלים ממס הכנסה כוללים ריבית והצמדה.

תביעות מביטוח לאומי - קיימים מקרים רבים של תשלומים עודפים לביטוח לאומי או של הפרשי גמלאות המגיעות לכם. לדוגמא, מי שילדה בשנה האחרונה כדאי לה לבדוק האם מגיעים לה "הפרשי גימלה" על דמי הלידה, להם זכאית כל יולדת אשר קיבלה ממקום העבודה תשלומים נוספים העולים על רבע השכר הרגיל, במהלך 12 החודשים מיום הזכאות הראשון אחרי הלידה. לרוב, תביעות למוסד זה ניתן להגיש רק עד שנה אחורה, אז מומלץ לא לדחות טיפול בנושא זה.

איתור כספים אבודים/רדומים - בחברות הביטוח ובגופים הפיננסים בישראל נמצאים כ- 15 מיליארד ₪ אשר אין להם דורש! כסף "נרדם" בגלל אובדן נתונים של לקוחות או בגלל "טעויות הקלדה". אלו עלולים להתרחש עקב רכישות ומיזוגים בשוק ההון, הוצאת קופות הגמל מהבנקים לבתי ההשקעות, בשל מעברי דירה או עזיבה לחו"ל או החלפת מקומות עבודה וגם במקרי פטירה בהם הנתונים על החסכונות לא הועברו במסודר ליורשים. ניתן לאתר חסכונות ע"י נבירה במסמכים ישנים ויצירת קשר עם סוכן הביטוח הרשום בהם או להיעזר בחברות המתמחות במיוחד באיתור כספים אבודים. היעזרו בחברה מוכרת ובעלת מוניטין המעניקה בדיקה ללא עלות, ששכר הטרחה הינו על בסיס הצלחה בלבד, אינו גבוה מ- 15% מהכספים המאותרים ומשולם רק לאחר שקבלתם את הכספים מהגוף המוסדי.

ביטול פוליסות מיותרות – רבים נמצאים במצב של "עודף ביטוחי". אל תחליטו לבד על ביטול פוליסה, היעזרו בבעל מקצוע כגון חברות ליעוץ פנסיוני וביטוחי אובייקטיביות. שכ"ט שלהן בטל בשישים למול הסכומים שהן יחסכו לכם בשוטף ושניתן לקבל כהכנסה חד-פעמית מפדיון פוליסה.

סקרים אינטרנטיים וקבוצות מיקוד - מקור נחמד ומעניין לקבלת כמה מאות שקלים מדי פעם. הירשמו לכמה פאנלים אינטרנטיים, הזמינו חברים, והצטרפו למאגרים של מגייסי קבוצות מיקוד.

מכירת חפצים יד שניה /e-bay – אומרים שלכל אחד יש בבית מוצרים ללא שימוש בשווי של כ- 5000 $. אז הסתערו אל אתרי יד שנייה ונסו גם ללמוד את e-bay על מנת למקסם את ערך החפץ או האוסף שלכם.




נקודה 1.3.13




bottom of page