חיפוש עבודה: כל הדרכים לעבור את התקופה
top of page

חיפוש עבודה: כל הדרכים לעבור את התקופה

עודכן: 18 בינו׳ 2021


כשרוצים למצוא עבודה חדשה לא מספיק לשלוח קורות חיים ולהצטייד בגישה אופטימית. כל מה שצריך לדעת כדי לעבור את התקופה כמה שיותר מהר ואפילו בהצלחה - התראיינתי בטור של נירית גלר ג'מילי


לא קל להתמודד עם מציאות חדשה שבה המשכורת הרגילה כבר לא נכנסת לחשבון הבנק, ולהתמודדות הזו השלכות רבות על החיים. מציאות נוספת איתה נאלצים להתמודד היא אורך תקופת החיפוש של עבודה חדשה - בשנים האחרונות לוקח זמן רב יותר למצוא עבדה ראויה.

כל כך הרבה אנשים מתמודדים עם המציאות הזו - לאורך כל שנת 2013 פוטרו מעל 139 אלף (!!!) עובדים, ובכל חודש מצטרפים למעגל המפוטרים עוד 12 אלף נוספים! למספרים אלה יש להוסיף את כל העובדים, שמיוזמתם בחרו או נאלצו לעזוב עבודתם. הדרך למשרה הנחשקת הזמן הטוב ביותר למצוא עבודה הוא עכשיו! מינואר ועד יוני. תקופה זו היא התקופה הפורה ביותר של משרות נדרשות במשק : חברות רבות מחליטות לגייס עובדים לאחר סיום הדו"חות של השנה שחלפה, ולאחר בחינת צפי הפעילות העתידית. הגיוס יכול להיות כתוצאה מתהליך של חסכון והתייעלות באמצעות פיטורי עובדים יקרים, וגיוס של עובדים ברמת שכר המקובלת במשק במקומם. זוהי התקופה שכדאי לכל מחפש עבודה לנסות ולהגיע לכמה שיותר הזדמנויות תעסוקתיות - שכן זו הדרך להגדיל את הסיכויים למצוא עבודה.

1. כלים מחודדים - הכלים הנדרשים למציאת עבודה הינם "נאום מעלית" קצר, ברור ורותם, וקורות חיים פותחי דלתות. 2. לירות לכל הכוונים -תפיצו את היותכם מחפשי עבודה לכמה שיותר אנשים. למקסימום אנשים. לכל מי שאתם פוגשים- נצלו אירועים משפחתיים/חברתיים, שיחות בגני השעשועים ואפילו את התור הארוך בסופרמרקט או אצל הרופא. אך לפני כל זה - הצטיידו ב"נאום מעלית", שמטרתו להסביר בקצרה ובבהירות מה אתם מציעים, מה אתם מחפשים, והכי חשוב- לרתום את האנשים איתם מדברים. המשמעות של "לירות לכל הכוונים" היא לפעול בכל דרכי ההפצה- אנשי הקשר, פניות יזומות לחברות, חברות השמה ומודעות דרושים, גם אם חלק מהדרכים אפקטיביות פחות. והכי חשוב למנף כל הזדמנות תוך שימוש בכל דרכי ההפצה- לדוגמא - התפרסמה מודעת דרושים- אפשרות ראשונה היא לשלוח קורות חיים. אפשרות שנייה ומומלצת יותר- לנסות להגיע למגייסים לאותה משרה על ידי השימוש באנשי הקשר, בפניה יזומה, וכמובן שמומלץ להיעזר ברשתות החברתיות לאיסוף מידע נוסף שיקדם אותך. 3. אם לא חוזרים אליך - אם כל מה שאתם עושים לא מייצר תוצאות, אל תניחו ותתייאשו- זה לא יקדם אתכם! בדקו מה ניתן לשנות, שנו ופעלו שוב. אספו מידע על ניהול נכון של התהליך, על יצירת כלים מחודדים ומשובחים כי זו הדרך לקצר תהליך ולמצוא מהר יותר עבודה.


הערכות כלכלית

לדברי דבי קצב, יועצת עצמאית לכלכלת המשפחה, כשנפסקת המשכורת חייבים להערך כלכלית:

זכאות לדמי אבטלה - הדבר הראשון והדחוף ביותר שיש לעשותו בתקופה זו, מבחינה כלכלית, הוא לברר זכאות לדמי אבטלה, להגיש בזריזות את מסמכי התביעה, ולמהר גם להירשם בלשכת התעסוקה.

ביטוח המנהלים או קרן הפנסיה - אל תפדו את מרכיב הפיצויים (כי זה מקטין את הסכום שנצבר לפנסיה) והמשיכו את ההפקדות לאלו בהסדר ריסק זמני (בפרמיה מינימלית) לפני שימלאו 3 חודשים מסיום העבודה, ובכך תשמרו את רצף הזכויות שלכם ותמשיכו להיות מכוסים למקרה חס וחלילה של מוות או נכות

ביטוח בריאות פרטי קבוצתי - המשיכו את הפוליסה באופן פרטי, בדרך כלל ניתנת הנחה משמעותית לפורשים.

בניית תקציב - מומלץ להשקיע זמן לבניית תקציב מיוחד לתקופה בה אינכם עובדים, לפי גובה ההכנסה בתקופה זו (תמיד ניתן לעדכן שוב את התקצעב לאחר מציאת עבודה ובהתאם לרמת ההכנסה החדשה). אחרי בניית התקציב, בצעו מעקב אחר ההוצאות באופן שבועי, כדי שתוכלו לשלוט בתקציב, במיוחד על סעיפי הוצאות משתנות, עוד במהלך החודש ולא להצטער בדיעבד.


שימור מאגרי האנרגיה הקדישו זמן לעשייה שממלאת אותך באנרגיה, לפחות שעה שעתיים ביום. הקדישו זמן לאנשים שהשהייה איתם ממלאת אתכם באנרגיה, ותשתדלו להקטין חיכוך עם אנשים שגוזלים מכם אנרגיה.

לאורך תהליך של מציאת עבודה חווים מחפשי עבודה רבים תהומות מרוקני אנרגיות (לדוגמא -כשמקבלים תשובה שלילית, כששום דבר לא מתקדם), ופסגות אנרגיה (כשיש תפקיד נכסף באופק, וככול שמתקדמים בתהליך האנרגיה והחיוניות עולות לגבהים גבוהים יותר).

כשאתם מרגישים שאתם בפסגת האנרגיה המשיכו לפעול למציאת עבודה. על פי רוב, במצזב זה מחפשי העבודה מניחים לתהליך החיפוש ומקווים להתקבל לעבודה המוצעת. במקרים כאלה, אם מתקבלת תשובה שלילית עומק התהום גדול יותר מהפסגה בה הייתם קודם לכן. לכן, דווקא כשיש תפקיד נכסף בפתח תקדישו זמן רב יותר למציאת עבודה שכן החינניות והביטחון שאתם מקרינים עשויים לשפר את האטרקטיביות שלכם ואת סיכוייכם מול מתחריכם.

לסיום זכרו, שהחיים הם אפקשט של זברה וכשנמצאים בפס הלסן לא מאמינים שהפס השחור יגיע, וכשמגיע הפס השחור לא מאמינים שהפס הלבן יגיא. והוא מגיע. תפעלו נכון על מנת להגיע מהר יותר לפס הלבן.


נירית גלר ג'מילי היא יועצת ומאמנת למציאת עבודה ומחברת הספר "המדריך המלא לבחירת ומציאת עבודה"

פוסט זה הופיע לראשונה בבלוג של נירית בסלונה אך מאחר והאתר נסגר, הכנסתי אותו לכאן



פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page