העירייה בשירות כלכלת המשפחה
top of page

העירייה בשירות כלכלת המשפחה

פוסט זה פורסם במקומון "נקודה" ב 16.10.13:

ממפגשי יעוץ לא מעטים, שמתי לב שתושבים רבים אינם מודעים לשירותים שונים הזמינים עבורם באמצעות העירייה, לעיתים בסבסוד גבוה ולעיתים אף לגמרי בחינם. אז בתזמון מתאים ביותר, לנוכח הבחירות העירוניות שיתקיימו בשבוע הבא, להלן כמה שירותים שמומלץ שתדעו על קיומם, כדי שתוכלו לבחון את כדאיות השימוש בהם, במידה ואלו רלבנטיים אליכם.

בתחום החינוך, רוב הערים מפעילות פרוייקטים של תגבור לימודי מסובסד הכוללים שיעורים פרטיים, קבוצות לימוד, עזרה בשיעורי בית, קורסי תגבור והעשרה וכו'. אז לפני שאתם הולכים ומשלמים למורה פרטי מאות שקלים לשיעור, בדקו מה מוצע אצלכם בעיר, ושלחו את הילד לשיעור נסיון או שניים על מנת לאמוד את האיכות. באופן דומה, מפעילות העיריות שירות פסיכולוגי חינוכי, אשר בין היתר מעניק ייעוצים גם להורים, מפעיל קבוצות הורים בתשלום סימלי ומציע גם שירות פסיכולוגי משלים בתשלום מופחת, במיוחד לאיתור לקויות למידה.

נושא החוגים והקייטנות העירוניים מוכר יותר, ואכן כל העיריות מציעות שלל אפשרויות כאן. עם זאת, יש לשים לב ולבחון האם העלות של אלו מסובסדת, כי במקרים רבים המחירים זהים למחירי חוגים פרטיים ומצד שני לפעמים האיכות והשירות נופלים מאלו של מפעילים פרטיים. ובל נשכח את הספרייה העירונית, שלטעמי זהו אחד השירותים העירוניים החינוכיים החשובים ביותר, המעניק ערכים רבים מעבר לקריאת ספרים ללא צורך ברכישתם.

שירותי ייעוץ לאזרח (ש.י.ל) מעניק יעוץ משפטי ללא תשלום בתחומים כגון צרכנות, הוצאה לפועל, ביטוח לאומי, משפחה, זכויות ועוד. הייעוץ ניתן על ידי סטודנטים למשפט ועורכי דין מתנדבים. במידה ויש צורך בסיוע משפטי, אזי יבדקו את זכאותכם על פי קריטריונים כלכליים וסיכוי משפטי. שווה לבדוק אופציה זו לפני שפונים לעורך דין מן השורה הגובה מאות שקלים רק בגין פגישת ייעוץ.

במסגרת מחלקת רווחה, אזרחים ותיקים יכולים לקבל סיוע בתחומים רבים, החל מתעסוקה ופנאי וכלה בעזרה בענייני בריאות, לעיתים אף סיוע כספי. בחלק מהערים פועלות מרפאות שיניים מסובסדות, ורבות מפעילות גם את פרויקט "קהילה תומכת" הנותנת שירותים רבים לוותיקים המנהלים אורח חיים עצמאי, תמורת סכום חודשי סימלי.

ולסיום, עיריות רבות מציעות הרצאות, קורסים וסדנאות בנושאים רבים ומגוונים, ובסבסוד ניכר (כן, גם בתחום כלכלת המשפחה). אלו ניתנים בעיקר כמענה לבקשות של תושבים, אז קדימה – לא להתבייש – לבקש!



נקודה 16.10.13



bottom of page