מתקצבים בקצב! עם דבי קצב
top of page

מתקצבים בקצב! עם דבי קצב

עודכן: 18 בינו׳ 2021


כנראה הפרוייקט הכי כיפי שהייתי מעורבת בו עד כה! מוזיקה + כתיבה + ניהול כלכלי.... שילוב של דברים שאני אוהבת במיוחד (או שלמדתי לאהוב).

הרכבתי פלייליסט, הוא עלה לאתר ולאפליקציה של ECO99fm (מאז הורד משם אז מזמינה אתכם לפלייליסט שלי בSPOTIFY) וכתבתי על זה פוסט!


כבר שנים שאני ממליצה ללקוחות שלי שייגשו לביצוע המעקב התקציבי השבועי כפי שניגשים לדייט: ישבו יחד עם בן/בת הזוג, ימזגו לעצמם כוס יין (או קפה), וישימו ברקע מוזיקה שהם אוהבים, בעדיפות למוזיקה מעוררת וקצבית.

הרציונל להמלצה שאולי נשמעת קצת מוזרה, הוא פשוט: להפוך את המטלה, שרובנו רואים כמטלה שנואה שמעדיפים לדחות, למשהו שהוא FUN. כי במיוחד מוזיקה, מניסיוני, הופכת כל מטלה לקצת יותר נעימה. כן, גם כאשר מגלים שגם החודש ההוצאות היו גדולות מההכנסות…. דווקא המוזיקה יכולה לעזור למח למצוא רעיונות יצירתיים להגדלת הכנסה ו/או לעזור לעשות קלה יותר את ההחלטה לוותר על משהו לתקופה הקרובה.

כשעובדים במחשב על מספרים ובאופן ספציפי על תקציב משפחתי, כדאי שנישאר ערניים כדי שלא נעשה טעויות או נירדם לפני שסיימנו. עבור רוב האנשים, הסגנון המוזיקלי שמתאים למטרה זו אינו קלאסי או שירים רומנטיים חרישיים ועדינים, אלא מוזיקה בעלת beat גבוה, כיפית ושמחה.

מאז שגיליתי את האפליקציה והאתר של אקו99 (כיום - 2020 - המועדפת היא ספוטיפיי) היא הפכה למועדפת עלי כשאני יושבת לעבוד במחשב על תקציבים ודוחות של לקוחות. אני בדרך כלל מחפשת את הפלייליסטים הקצביים, ושומרת אותם כמועדפים. אני משתמשת באותם סטים גם בהליכות שאני משתדלת לעשות מספר ערבים בשבוע עם בן זוגי – הליכה אינה אמנם מטלה שנואה אך אחת שלא תמיד אני מתחילה אותה ברצון רב.



* עדכון - הפלייליסט הורד מהאתר של eco99 עקב שינויים שעשו באתר ובאפליקציה


כש"סלונה" פרסמו את פרוייקט הפלייליסטים, מיד קפצתי עליו, ושמחתי כל כך כשנבחרתי להשתתף. הרכבתי את רשימת השירים שלי במהירות רבה, כי ידעתי שאני הולכת על שירים קצביים, מוכרים, וחדשים (ברובם). ואולי תתפלאו, אבל השירים שבחרתי בכלל לא קשורים לכסף! אין ברשימה שלי את Money money money ולא "לו הייתי רוטשילד"…. למה שירים חדשים ומגניבים? כי זה מה שאני אוהבת. עם כל האהבה שלי למוזיקה עליה גדלתי (שנות השמונים/תשעים), אני מתה על מוזיקה חדשה, ודואגת להישאר מעודכנת, בעיקר דרך הבנים שלי. הם ירשו את הכישרון שהיה לי בצעירותי לזהות להיטים עוד לפני שהפכו לכאלו, להכיר את כל המילים בעל פה (בעיקר בשירים באנגלית) ואת שמות המבצעים. אז כשהתיישבתי להרכיב את הרשימה שלי, רתמתי אותם למשימה, כי למרות שאני אוהבת את המוזיקה החדשה, אני פחות שולטת מפעם בשמות של הזמרים. לשמחתי הם נענו כמעט ללא תלונות ואפילו אמרו שזה די קול שלאמא יהיה פלייליסט על שמה.

אז מה בפלייליסט שלי? פשוט כנסו, ראו את הרשימה, האזינו, תכנסו לקצב ותפתחו את קובץ התקציב שלכם!

* עדכון – הפלייליסט הורד מהאתר של eco99 עקב שינויים שעשו באתר ובאפליקציה


אם במוזיקה עסקינן, אז זה המקום לסיפור קטן המשקף את הקשר ההדוק וההיסטורי ביני, ניהול כספים ופלייליסטים.

בשנה האחרונה שלי ללימודי מנהל העסקים, אי שם בקייפ טאון שבדרום-אפריקה בסוף שנות ה 80, נדרשנו להגיש תזה, בנושא מקורי ושמעניין אותנו אישית, בתחום השיווק, שבו התמחיתי. אני בחרתי לבדוק את ההיתכנות של השקת מוצר חדש בעולם המוזיקה בדרא"פ: מיקס טייפ איכותי אישי (Custom Made Cassette). מדובר בשדרוג של ה"מיקס טייפ" שהיינו עושים פעם באמצעות הקלטה מתקליטים/דיסקים, רק שבמקרה זה הקלטת הייתה נוצרת באופן חוקי וברמת הקלטה גבוהה כי הצריבה נעשית ישירות מדיסקים במכונה מיוחדת, בחנות תקליטים, עם גישה לכל השירים החדשים ביותר (כן, יוצרה כזו מכונה פעם, סוג של ג'וקבוקס מקליט). לי אישית היה צורך במוצר שכזה, בהיותי סטודנטית מחושבת מאד למנהל עסקים שאוהבת הרבה מוזיקה חדשה ולא יכלה להרשות לעצמה לרכוש דיסקים כאוות נפשה. מזכירה – התקופה: האינטרנט היה בחיתוליו. מי שמע אז על youtube…. או על Mp3 או על אייפוד…. כל אלו נולדו הרבה שנים מאוחר יותר. הצורך שהניע את נושא התזה שלי הקדים את זמנו ובמידה מסוימת חזה את העתיד, מבלי שיכולתי לדמיין בכלל אילו פתרונות טכנולוגיים יגיעו בהמשך. ואם מעניין אתכם מה הייתה המסקנה של התזה, אז אני שמחה לכתוב שהמלצתי לא להשיק את המוצר. לראייה, צדקתי (מה גם שהחברה שייצרה את המכונות האלו פשטה רגל כעבור שנתיים).



פוסט זה הופיע לראשונה בבלוג שלי בסלונה אך מאחר והאתר נסגר, הכנסתי אותו לכאן

bottom of page