וואטסאפ WhatsApp - כלי חשוב במחסן הכלים שלי לניהול וסדר במידע האישי
top of page

וואטסאפ WhatsApp - כלי חשוב במחסן הכלים שלי לניהול וסדר במידע האישי

עודכן: 25 במאי 2022


למרות ה"רעש" הרב שהוואטסאפ הביא לחיינו (קבוצות! על סוגיהן השונים), אין עוררין על כמה שהוא שימושי והכרחי. הוא אינו הכלי המרכזי שלי לעשיית סדר במידע האישי, אך בהחלט כלי חשוב לכך. מכיוון שהוא צינור לקבלת מידע רב, אני משתדלת לדבוק בכמה כללים כדי לא להעמיס על עצמי וכדי לא לאבד מידע / למצוא מהר מידע שהגיע דרכו.


  • גיבוי - הגדרתי גיבוי יומי, בשעות הלילה / לפנות בוקר, כולל תמונות ווידאו (chats - chat backup). הוא מגובה פעמיים: מקומית לטלפון וגם לגוגל דרייב, ואין אפשרות לשנות זאת למיקום ענן אחר שאני יודעת. מדי כמה ימים אני נכנסת להגדרות ובודקת שאכן היה גיבוי בלילה.

  • הורדת מדיה (מסמכים תמונות וסרטונים) - עוד הגדרתי (ב data and storage usage) שהורדת המדיה לא תהיה אוטומטית. כלומר, כשנשלחת הודעה הכוללת סרטון או תמונה או מסמך, אלו לא יורדים אוטומטית לטלפון שלי, אלא רק אם אני לוחצת על התמונה/סרטון. עשיתי זאת כדי שהטלפון שלי לא יתמלא בשטויות, כי לא תמיד אני זוכרת למחוק אותם ברמה יומית. ומה לעשות, שהשטויות שעוברות, במיוחד בקבוצות, גדולה בהרבה מהדברים שבאמת מעניינים אותי או שימושיים לי. ומכאן שולחת טיפ/בקשה לכל משתמשי הוואטסאפ - אם אתם כבר שולחים סרטון/תמונה (ואפילו קישור למשהו בפייסבוק) - תרשמו בקצרה (בטקסט!! לא בהודעה קולית) במה מדובר. ככה אנשים ידעו אם שווה לפתוח ולצפות או לא. במקרים נדירים שכן פתחתי קובץ שנשלח ללא הסבר והוא כן מעניין אותי (מקרה נדיר עוד יותר) - אני ממש רושמת הודעת טקסט (גם אם זה בקבוצה ולא בשיחה פרטית) המסביר מה זה. זאת על מנת שאם החלטתי לשמור את הקובץ הזה, אוכל למצוא אותו במהירות דרך החיפוש של וואטסאפ.

  • חיפוש - החיפוש של וואטסאפ הינו טקסטואלי. כלומר הוא מחפש לפי מילה כתובה בלבד, ולא לפי תמונה (כמו שניתן למשל בחיפוש של גוגל). לא זאת בלבד, אלא שהחיפוש הוא די רגיש. אם תחפשו את המילה "רשת", תעלנה תוצאות שונות מאשר אם תרשמו את המילה "לרשת". כך שכדאי תמיד לנסות כמה וריאציות של המילה כאשר מבצעים חיפוש בוואטסאפ.

  • פינוי מדיה - הרבה מהמדיה שאנו מקבלים מגיעה דרך הוואצאפ, ואם אנו פותחים את הקובץ, הוא נשמר בטלפון, וכך הזכרון של המכשיר שלנו מתמלא מלא בהמון דברים שרובם, בואו נודה על האמת, לא ממש קריטיים לנו, ואם הם חשובים, סביר להניח שהטלפון זה לא המקום המתאים לשמירה שלהם לטווח ארוך . אני מתכוונת לקבצי תמונות (JPG), סרטונים (MP4), מסמכים (PDF), קבצי קול (MP3), קבצי מסמכים (DOC, XLS, PPT וכו'). כל סוג קובץ שכזה נשמר בתיקייה אחרת בטלפון, ויש כמה דרכים לאתר אותם. כדאי ללמוד היכן מאוחסנים הקבצים בטלפון שלך, ומה אפשרויות האיתור, וכל כמה ימים לעבור על המקומות האלו ולמחוק מה שלא צריך. תמונות וסרטונים למשל, אפשר לראות בקלות דרך הגלריה, וגם למחוק אותם משם (ומהטלפון בכלל) בלחיצה. קבצים אחרים ניתן לאתר דרך אפליקציות סידור קבצים למיניהם, כגון FILES של גוגל שהיא לא רעה בכלל. היא מציגה את הקבצים בתוך קטגוריות כגון צילומי מסך, מדיה של וואטסאפ, מסמכים, קבצים גדולים ואפילו קבצים זמניים מאפליקציות (מסתבר שהם לא נמחקים אוטומטית, והם תופסים ימבה מקום סתם, אז לפנות אותם ומהר). תמיד לבחור באפשרות של בחירה עצמית של הקבצים, ולא למחוק את הכל בלי לבדוק (מלבד קבצים זמניים של אפליקציות).

  • גרסה לעסקים - אני עברתי לגרסת העסקים של וואטסאפ מזמן, מכיוון שיש לה פיצ'רים שעזורים לי לניהול העסק. היא חינמית לחלוטין, והיא בעצם כמו הוואטסאפ הרגיל רק עם המון תוספות שימושיות. לקריאה על ההבדלים והיתרונות - לחצו כאן (פוסט של מיה יהלום).

יש המון כללי נימוס ושימוש בוואטסאפ שלא נכנסתי אליהם כאן, כי הפוסט הזה מפוקס על עניין הסדר. רק אציין במילה שזו מדיה חברתית (או לא!) לכל דבר, וכדאי לחשוב כמה פעמים לפני ששולחים הודעה, למי שולחים, איך ומתי (ובמיוחד קבצי מדיה). כתבתי על זה פוסט לא מזמן - הקליקו כאן לקריאה.


אם יש לכם טיפים בעניין סדר במידע בוואטסאפ - אשמח שתכתבו לי, ללמוד ואולי ליישם!


האפליקציה ששינתה את חיינו

בעלי עסקים - ממליצה לכם לעבור לגרסה הזו של וואטסאפ

bottom of page