שבעלך לא ישמע. מדינת ישראל, 2016
top of page

שבעלך לא ישמע. מדינת ישראל, 2016


מפרסם יקר, הפסדת אותי ועוד נשים רבות שלא נתת עליהן את הדעת. האחיזה שלך בסטיגמות מיושנות לא הולמות את קהל היעד שלך ולא את רוח הזמן.


לאחרונה געשה הרשת החברתית מפרסום שהגיע לרבות וטובות בהודעת SMS:

מה עובר לך בראש כשאת מקבלת הודעה כזאת? א'. "וואלה, מחיר פצצה אני רצה לקנות" ב'. "500 ₪? איזה מבצע ואיזה נעליים?" או ג. "בעלי? מה הוא קשור? ד. "הסר הודעה".


כאישה וכיועצת בכירה לכלכלת המשפחה עם הבנה שיווקית, הפרסום הזה עורר בי סלידה, בלשון המעטה. בין אם נעשה במתכוון ובין אם מחוסר שיקול דעת, המפרסם עשה טעות חמורה בשלושה מישורים: השיווקי, הזוגי והכלכלי:


במישור השיווקי המסר מזלזל באינטליגנציה שלי כצרכנית . השנה היא ה2016. חלפו הימים שנשים יושבות בבית ומקבלות הקצבה לקניות מבעליהן. נהפוך הוא: הנצחת המסר הארכאי שהבעל מחזיק בארנק ושולט בתזרים המזומנים המשפחתי פוגע במותג ומשווה לו תדמית מיושנת ורדודה. אם לא די בכך – המסר מתעלם במפגין מקהלים שלמים באוכלוסיית הנשים בישראל: חד הוריות, גרושות ורווקות.


במישור הזוגי, המסר מעודד אי-תקשורת בין בני הזוג. כיועצת לכלכלת המשפחה שליוותה אלפי משפחות, אני מתוודעת פעם אחר פעם לקשיים פיננסיים במשפחה שנובעים מתקשורת לקויה בין בני הזוג ומיחסים לא שוויוניים ביניהם ביחס לכסף. כיום נשים מהוות גורם משמעותי – לעתים אף מכריע – באיכות פרנסת המשפחה. אין שום הצדקה שאישה תיתן דין וחשבון ברכישות שלה, כל עוד הן נעשות במסגרת התקציב המשפחתי המוסכם על ידי שני בני הזוג. הסתרה של רכישת מגפיים היא סימפטום לדפוס חוזר ונשנה של תקשורת בעייתית בין בני הזוג שעלולה להוביל להסתרה של נושאים הרי גורל במערכת היחסים שעלולים להביא לקרעים בזוגיות ובתא המשפחתי.


במישור הכלכלי, המילים "שבעלך לא ישמע" עושות לי צרבת: הסתרה של הוצאות על ידי שני בני הזוג היא רעה חולה שמובילה לאי-עמידה בתקציב, מינוסים הולכים וגדלים בבנק שמגיעים לא אחת לקריסה כלכלית של התא המשפחתי. כשבני זוג לא משכילים לעבוד כצוות מול תקציב משפחתי שיש עליו הסכמה משותפת, לא רק שהמשק המשפחתי מתדרדר – גם קשה מאוד עד בלתי אפשרי לשקם אותו.


באמנות המכירה קיים חוק ברזל עתיק יומין בשם 1:5 1:9. : לקוח מרוצה ימליץ על המוצר לעוד חמישה חברים ולקוח פגוע יספר על חוסר שביעות הרצון שלו לעוד תשעה חברים. החוק הזה נכתב שנים רבות לפני מהפכת האינטרנט, וכיום הנזקים למפרסם הם רבים וחמורים בהרבה. מפרסם יקר, הפסדת אותי ועוד נשים רבות שלא נתת עליהן את הדעת. האחיזה שלך בסטיגמות מיושנות לא הולמות את קהל היעד שלך ולא את רוח הזמן. מבחינתי, בחרתי באופציה ד'. "הסר הודעה" .


דבי קצב היא יועצת בכירה לכלכלת המשפחה וחברה בארגון SUPERSONAS.

עריכה: גלית דיאמנט המוכשרת


פוסט זה הופיע לראשונה בבלוג של SUPERSONAS בסלונה אך מאחר והאתר נסגר, הכנסתי אותו לכאן

bottom of page