2 דקות

שליטה במזומן

פוסט זה פורסם במקומון "שרון חדש" ב 23.12.2011 (לפני עידן האפליקציות):

אנו מושכים כמה מאות שקלים מהכספומט, ויומיים אחר כך הארנק ריק, ואנו לא מצליחים להיזכר על מה הוצאנו. מוכר? נכון שכשרוצים לצמצם הוצאות עדיף להשתמש במזומן מאשר בכרטיס אשראי, אך רק כל עוד עושים בקרה על מה ומתי מוציאים. הנה כמה טיפים שריכזתי עבור כל מי שרוצה להשתלט על המזומן:

1. בקשו קבלה תמיד, גם בקניות הכי שגרתיות והכי קטנות (במאפיה, ירקן, בחניונים וכו').

2. אל תמהרו להכניס את הקבלה לארנק, תסתכלו על מה שמפורט בה ואם היא לא ברורה, כתבו עליה בעצמכם מה קניתם ועבור מה, ואפילו את שם בית העסק כפי שהוא ידוע לכם. לדוגמא – קנייה בחנות צעצועים: סה"כ 55 ₪. רשמו: 25 ₪ -צעצוע לילד, 30 ₪ - מתנה לילד מהגן.

3. הכניסו את הקבלות למקום קבוע בארנק, ואל תזרקו אותן לתוככי התיק או לתוך השקית המכילה את המוצר שקניתם. הן נעלמות משם...

4. בבית, קחו ניילונית שקופה, מקמו אותה במקום קרוב לכניסה או למטבח. הכניסו לשם את כל הקבלות שאספתם ביום-יומיים האחרונים. אל תחכו שיצטברו לכם עשרות קבלות בארנק!

5. ליד הניילונית, הניחו פנקסון קטן - פנקס ה"מזומן ללא קבלות" שלכם. בסוף כל יום, תקדישו 30 שניות ורשמו את כל הקניות ה"קטנטנות" שעשיתם באותו יום – תאריך, עבור מה, וסכום הוצאה. לדוגמא: 8.12.11 – עיתון – 7 ₪, מתנה בעבודה – 20 ₪ (למי שזה יותר נח - ניתן לנהל את הרישום בסמארטפון).

6. השתמשו באותו פנקסון גם לרישום כסף במזומן שאתם מקבלים מדי פעם - רשמו פלוס ליד המספר, כתזכורת שמדובר בהכנסה ולא בהוצאה.

7. בסוף כל שבוע בצעו סיכום של כל ההוצאות ("בקרה"), עדיף בגיליון אלקטרוני, ולפי סעיפי הוצאה. עשו זאת כל שבוע, מנוהל לפי חודשים. מומלץ לשלב את הבקרה הזו עם בקרה כללית של כל ההוצאות שלכם, כדי לראות את המאזן האמיתי. ללא ביצוע של טיפ זה – לא תצליחו באמת להשתלט ולדעת על מה הוצאתם כל כך הרבה מזומן.

8. חשוב שכל הטיפים הנ"ל יתבצעו ע"י שני בני הזוג, אחרת התמונה תהייה חלקית בלבד.

שרון חדש 23.12.11

#מזומן #כלכלתמשפחה #שרוןחדשנקודה