2 דקות

ציוד לבית הספר - כדאי להתחיל דווקא עכשיו

פורסם במקומון "נקודה" ב 12.7.2013

נכון, החופש הגדול רק התחיל, והחזרה לבית הספר נראית עוד רחוקה רחוקה.... אך כל שיטוט אקראי בחנויות צעצועים או ציוד משרדי בימים אלו, משמש כתזכורת לכך - הן כבר העמידו את הציוד המשרדי בקדמת החנות. אני רוצה להציע שהשנה, אולי בניגוד לשנים קודמות, תתחילו להתארגן לבית הספר כבר עכשיו ואל תשאירו זאת לשבוע שלפני סיום החופש. זה לא רק ייתן לכם שקט נפשי אלא גם תוכלו לחסוך לא מעט כסף, כי יהיה לכם יותר זמן לבדוק ולבצע השוואות בין ספקים שונים.

במידה ובית הספר של ילדכם לא משתתף בפרויקט השאלת ספרים של משרד החינוך, המאפשר חסכון של כ- 30% בעלויות הספרים, ואם הנהגת ההורים בבית הספר לא סגרה עסקה עם ספק ספרים ספציפי, להלן כמה המלצות לגבי רכישת ספרי לימוד:

· ניתן להוריד קובץ אקסל מהאתר של משרד החינוך הכולל את המחיר המרבי לכל ספר הכלול ב"רשימת ספרי הלימוד המאושרים תשע"ד" (גגלו מילים אלו בדיוק ותגיעו לעמוד הנכון). חלק מבתי הספר השתכללו השנה וצרפו את המחירים הללו לרשימת הספרים, אך אלו המיעוט.

· מי שעובד במקום עבודה גדול ומסודר – בררו האם יש הטבות מיוחדות שמקום העבודה סגר מול ספק מסוים, וגם אם כן, השוו את המחירים מול ספקים אחרים.

· חנויות ספרים מקוונות – שווה מאד לבדוק מחירים בלפחות שתי חנויות ספרים באינטרנט, ועוד יותר מומלץ לגייס את כל או רוב ההורים בכיתה וליצור "קבוצת רכישה עצמאית" מול אותו ספק, ולהשתמש בכח המספרי של הקבוצה על מנת להשיג את ההנחה האופטימלית. רוב החנויות הללו מציעות משלוחים חינם בקנייה מרוכזת כמו גם הנחות גדולות על ציוד משרדי.

· חנות הספרים הקרובה לביתכם – בצעו גם השוואה מדגמית של המחירים בחנות השכונתית מול ספקי האינטרנט, לעיתים המחירים שלהם מפתיעים לטובה וגם אם לא, אז זה ייתן לכם בסיס טוב יותר להערכת המחירים של ספקי האינטרנט ולמשא ומתן מולם.

· ספרי יד-שנייה – אופציה זו אפשרית כמובן רק עבור ספרים שאינם חוברות עבודה לכן פחות רלבנטית לתלמידים בכיתות הנמוכות. בכל זאת שווה לברר עלות של אותם ספרים בקנייה של יד-שנייה, ההפרש הוא משמעותי מאד. הבעיה היא שההיצע נמוך ונמצא בעיקר בחנויות הספרים הרגילות ולא האינטרנטיות.

נקודה 12.7.13

#ניהולכלכלי #שרוןחדשנקודה #ביתספר