2 דקות

כל מה שצריך לדעת על ייעוץ לכלכלת המשפחה

עודכן ב: 28 אוג 2019

פוסט זה פורסם במקומון "שרון חדש" ב 3.2.2012 :

במציאות של חיינו, שבה ההוצאות המשפחתיות שלנו עלולות בקלות לעלות על ההכנסות, ניתן להיקלע כמעט מבלי להרגיש למצב כלכלי שלילי. אנחנו רוצים לעשות הרבה דברים כיפיים – ורובם עולים כסף: נופשים, קניית מותגים, חוגים, סדנאות, טיפולים וכדומה. המציאות לפעמים מכתיבה לנו הוצאות על צרכים הכרחיים ולא נעימים כגון בריאות, עניינים משפטיים, ענייני משפחה דחופים ועוד. וכמובן יש את ההוצאות הרגילות – דיור, מזון, ביגוד, חשמל, מים, תקשורת, חינוך וכו'.

אם אנו רוצים לשלוט במצבנו הכלכלי, להבין את תמונתנו הנוכחית ולייעל אותה, ובמקביל להיערך לעתיד, צריך להשקיע זמן בביצוע פעולות שניתן להכלילן תחת הכותרת "תכנון כלכלי אישי" או "כלכלת המשפחה".

אני לא מכירה, לצערי, קיצורי דרך ריאליים להגעה ליעד הזה. מי שרוצה באמת לשלוט בכלכלת משפחתו, חייב להכניס את הנושא לסדר היום שלו, בין כל הדברים הרבים האחרים שכולנו מטפלים בהם וממלאים את זמננו – עבודה, בית, ילדים, משפחה, פרויקטים, פיתויים, פנאי, תקשורת וכו'.

החדשות הטובות הן שהזמן הרב ביותר שנקדיש לטיפול בתחום הוא בתחילת התהליך. אחר כך ניתן להכניס את התחום לשגרת יומנו, מבלי שזה יגזול יותר מכשעה בשבוע.

טיפול בכלכלה שלנו מתחיל בניתוח והגעה לאיזון בין ההכנסות וההוצאות השוטפות. אך על מנת לבצע שיפור אמיתי בכלכלה שלנו, יש לבדוק את כל האספקטים של הכספים שלנו: עד כמה אנו ערוכים לעתיד – האם יהיה לנו מספיק כסף בפנסיה? מה יקרה חס וחלילה במקרה מוות, או במצב סיעודי או אובדן כושר עבודה? האם ניתן לשפר את המשכנתא? האם יהיה לנו מספיק כסף להגשמת החלומות שלנו? ומה לגבי הילדים שלנו – איך נגשר על הפער בין מה שאנו רוצים לתת להם ומה שאנו יכולים לתת?

כמו בתחומים אחרים (הרזיה, גמילה מסיגריות וכו') ניתן לטפל בכלכלת המשפחה לבד, אך יעוץ וליווי של יועץ מקצועי לכלכלת המשפחה משפר פי כמה את סיכויי ההצלחה. בנוסף, בתחומים של הערכות לעתיד, מימוש יעדים ושיפור משכנתא, נדרשים ניסיון פרקטי וידע הנרכש בלמידה, לכן בתחומים אלו יש להיעזר ביועץ.

תכנון כלכלי הינו התשתית לכל מה שרוצים לעשות, אם רוצים לעשות זאת בשלווה ובראש שקט.

שרון חדש 3.2.12

#ניהולכלכלי #כלכלתמשפחה #שרוןחדשנקודה